پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار شهردار قم با آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به هزینه‌های بالای دریافت پروانه‌های ساختمانی، بیان کردند: شرایطی فراهم کنید که اگر مردم خواستند ساختمانی بسازند، قبل از اجرا هزینه زیادی به آنها تحمیل نشود تا بتوانند باب مسکن‌سازی در کشور باز شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، خطاب به شهردار قم اظهار کردند: در روایت داریم جمعیتی که فردی را انتخاب می‌کنند، اگر او لایق باشد، نشان‌گر لیاقت آن افرادی است که وی را انتخاب کرده‌اند و از این که شورای اسلامی شهر مجددا شما را انتخاب کرده، خوشحالم و خدمات شما کاملا مشهود است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه افرادی را برای کارهای کلیدی انتخاب کنید که پیامدهای بدی نداشته باشند، تصریح کردند: کسانی در جایگاه‌های اصلی انتخاب شوند که با مردم نرمش داشته و با دغدغه به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

ایشان با تاکید بر اینکه مسیر اعطای پروانه ساختمانی به مردم کوتاه شود، خاطرنشان کردند: در برخی کشورهای خارجی تمام امور اداری تنها در یک مرکز انجام می‌شود؛ اگرچه امکانات در کشور ما به این حد نیست، اما تا حد امکان خدمات اداری لازم به مردم ارائه شود تا در اندک مدتی کار مردم پیش برود.

معظم له با بیان اینکه پارک‌ها باید از نظر معنوی نیز توسعه یابند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حتما در پارک‌ها حضور نامحسوس داشته باشند، تا کارهای خلاف شرع در آنها انجام نشود؛ وجود پارک در شهر امری ضروری است و برای تفریح مردم باید افزایش یابد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه توسعه پارک‌ها نوعی سرگرمی شرعی است، گفتند: فکری داشته باشید تا شرایط معنوی بهتری نیز در پارک‌ها فراهم شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به هزینه‌های بالای دریافت پروانه‌های ساختمانی بیان کردند: شرایطی فراهم کنید که اگر مردم خواستند ساختمانی بسازند قبل از اجرا هزینه زیادی به آنها تحمیل نشود تا بتوانند باب مسکن‌سازی در کشور باز شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر جایگاه معنوی شهر قم تصریح کردند: بزرگراهی در شورای شهر قم به عنوان امام صادق(ع) ثبت شده و نیاز است که تابلوهایی در این مسیر نصب شود، تا نام ویژه‌ای از امام صادق(ع) در این شهر مقدس باقی بماند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha