پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی، زمان شناسی و شبهه شناسی در امر تبلیغ دین گفت: طلبه باید هر سه این مهارت ها به علاوه آشنایی با فضای مجازی را داشته باشد تا بتواند در امر تبلیغ دین موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در همایش بزرگ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با تاکید بر اینکه طلاب باید مهارت های دینی خود را همواره بالا برده و ارتقا دهند، گفت: به طور قطع هر چه مهارت های یک طلبه بیشتر شود اثرگذاری بیان و کلامش نیز بیشتر می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نخستین چیزی که باید برای طلاب اهمیت داشته باشد فهم فقه دینی است، افزود: جامعه به فقیه نیاز دارد، از این رو طلاب باید در این زمینه بیش از پیش بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ادامه داد: مهارت تفقه و فهم دین است که می تواند کلام طلبه را نافذ کند و تاثیرگذاری اش را نیز برای مخاطب بیشتر کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن توسط طلاب نیز گفت: طلبه باید قرآن را که باز می کند و می خواند، لحن و صوتش دلنشین باشد و این کتاب آسمانی را درست و روان بخواند، بنابراین باید قرآن را همواره خواند و آن را حفظ کرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه مخاطب شناسی را در امر تبلیغ دین مهم خواند و اظهار داشت: البته باید ضمن مخاطب شناسی، زمان شناس هم باشیم، چرا که مخاطبان اکنون پای منبر ما با مخاطبان دهه های قبل فرق کرده اند.

وی افزود: اکنون با مخاطبانی مواجه هستیم که به فضای مجازی دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند، لذا باید اطلاعات خود را به روز کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مخاطبان باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، سومین مهارت لازم برای طلاب را شبهه شناسی عنوان کرد و گفت: بی گمان شبهات امروز باگذشته متفاوت است و امروز سوالات مختلفی مطرح می شود و بعضا مباحثی طرح شده که باید برای آنها پاسخ داشت، از این رو ما باید دین را درست بفهمیم و پاسخ متقن و آماده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما با این سرمایه ها می خواهیم مجتهد، فقیه، عالم و روحانی خوبی باشیم و به تکلیف خود در عرصه دین عمل کنیم، خاطرنشان کرد: این زمانی میسر می شود که مهارت های لازم را در این خصوص کسب نماییم و باید طلاب در این زمینه و برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

گفتنی است، همایش بزرگ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور اعضای شورای استانی حوزه علمیه استان، مدیران و اساتید مدارس علمیه و طلاب خواهر و برادر در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha