جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مسئولین آموزش و پرورش باید نسبت به تربیت دینی دانش آموزان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان آینده کشور و سعادت مردم و خودشان را می سازند، گفت: جوانان ایران می توانند بهترین تاثیرات را در پیشرفت کشور و جهان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تمام انسان ها فطرت خدایی دارند، گفت: این که انسان به سمت سعادت به خیری برود یا به سمت آتش و جهنم حرکت کند، در اختیار خود اوست و باید توجه داشته باشد که در همه حال مسیر رضایت خداوند را انتخاب نماید.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مدارس یکی از اصلی ترین نهادها در ارتباط با هدایت و تربیت فرزندان ما به حساب می آیند و والدین با هزاران امید کودکانشان را به مدارس می فرستند و می خواهند فرزندشان مسیر سعادت و کمال را طی کند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزدبا تاکید بر اینکه انسانی که عقل داشته باشد هر چیزی را بدون دلیل قبول نمی کند و هر کاری را که برای او خیر نداشته باشد و او را به گمراهی می کشاند، انجام نمی دهد، ادامه داد: پرورش فکری دانش آموزان یکی از مهمترین مسائلی است که حتما باید معلمان در مدارس به آن توجه داشته باشند، چرا که اگر افراد در جامعه برای هر کاری فکر و تعقل کنند، از روی احساسات تصمیم نمی گیرند و کاری را انتخاب می کنند که در آن پشیمانی وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما احتیاج داریم که فرزندانمان در هر چیزی انتخاب بهتر را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در صورتی که این موضوع را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهیم و سعی کنیم آنها را به گونه ای تربیت نماییم که از کودکی فساد را دنبال نکنند، قطعا بسیاری از مشکلاتی که الان وجود دارد را در جامعه نمی بینیم.

آیت الله ناصری یزدی، خاصیت فکر کردن را هدایت افراد به سمت خوبی ها دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه به درستی فکر کنند برخی کارها را انجام می دهند که همین کار هم سبب پشیمانی آنها بعد از کارشان می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha