شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی _جشنواره شعر ابن‌حسام

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید تنها رضای خداوند هدف شاعر باشد، تاکید کرد: شعر که برای جریان حق و ابطال باطل گفته شود، ارزشمند خواهد شود، چرا که هدف اصلی شعر رضای خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، شب گذشته در جشنواره شعر ابن‌حسام، با اشاره به تاثیر  شعر در فرهنگ ایران اسلامی اظهار کرد: شعر استعداد بزرگ و زیبای بشری است، زمانی که محتوا و ظاهری زیبا و معنوی داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اشعار بی محتوا،‌ اشعار جاهلی است، افزود: گاهی شعر به لحاظ لفظ در رتبه بالایی است ولی به دلیل بی‌بهره بودن محتوا شبیه شعر دوران جاهلیت می باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهترین اشعار در طول دوران زندگی بشر،‌ اشعار برگرفته شده از آیات الهی هستند تاکید کرد:‌  طبق آیه 41 سوره احزاب «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا / اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد خدا را ياد كنيد يادى بسيار»، شعرا باید از آیات قرآن کریم تمسک بجویند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: زمانی که ظاهر و محتوا  شعر در اوج باشد و شاعر و مستمع از مفاهیم الهی آن بهره مند شود، شعر کاملی خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید تنها رضای خداوند هدف شاعر باشد، تاکید کرد: شعر که برای جریان حق و ابطال باطل گفته شود، ارزشمند خواهد شد، چرا که هدف اصلی شعر رضای خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: شهریار وقتی در تبریز شعر حضرت علی (ع) را تنظیم کرد به عنوان شاعری تاثیرگذار در دوران حیاتش فراگیر شد و از مرزها فراتر رفت و شهرتی جهانی یافت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی قدرت اشعار ابن حسام را در تمسک به باورهای دینی عنوان کرد و افزود: اگر سخن از ابن حسام می‌زنیم  باید به این نکته توجه کنیم که او لفظ، معنا و تمسک به باورهای دینی را در کنار هم داشته است.

بر پایه این گزارش، در پایان از کتاب صهبای نرگس با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رونمایی شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha