شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ روحانی به منظور تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام سید شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح برنامه های این اداره کل در ایام محرم اظهار داشت: منشور عزاداری ‌ها توسط ستاد ساماندهی شئون مناسبت‌ های فرهنگی استان تهیه و به هیئات مذهبی اعلام شده است.

وی افزود: ساماندهی هیئات حسینی و دسته جات عزاداری سنتی «شاه حسین گویان» از اولویت‌ های این اداره کل در ماه محرم امسال خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: محور عزاداری های ماه محرم امسال قرائت قرآن، تفسیر، سخنرانی روحانیون و مبلغین، مداحی در مساجد، توجه به ادعیه و مناجات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه از اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان در ماه محرم خبر داد و عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۲۰۰ روحانی به منظور تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف آذربایجان شرقی اعزام می ‌شوند.

وی از افزایش تعداد روحانیون مستقر در استان خبر داد و ادامه داد: مهر ماه سال گذشته ۵۱ روحانی مستقر در استان‌ داشتیم که این تعداد در سال جاری به ۱۱۵ نفر رسیده است و نیز در کنار آن ۱۴۵ روحانی در قالب طرح هجرت در روستاهای پرجمعت فعالیت می‌ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha