چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی در همایش مبلغین استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تبلیغ بدون دانش و مطالعه ثمره ای نخواهد داشت و هر سخنی باید مستند به منبعی معتبر باشد، تصریح کرد: یک عالم مبلغ باید مسلط به منابع روایی و تفسیری باشد و مطالب را از این منابع اصیل استخراج نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در همایش مبلغین استان گلستان با محوریت ضرورت تبیین جایگاه سبک زندگی اسلامی حسینی(ع)، در جامعه المصطفی(ص) واحد گرگان، ضمن تشکر از همه نهادهای علمی، فرهنگی و حوزوی استان، شخصیت ها، مبلغین و مسئولان، گفت: با توجه به سوره شمس و معارف آن و قسم هایی که در آن آمده، این سوره از چند جهت متمایز است؛ اولین امتیاز آن این است که حجم کمی قسم های آن در هیچ جای دیگر از قرآن نظیر ندارد؛ تسلسل و تعدد این قسم ها بی نظیر است.

ضرورت تهذیب و تزکیه نفس

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: سوره شمس پیامش برای ما این است که روحانیت قبل از آن که دستگیر دیگران باشد، باید خود را بسازد و به تزکیه نفس بپردازد. ما باید خودمان را بسازیم تا اثر گذار باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که تبلیغ بدون دانش و مطالعه ثمره ای نخواهد داشت و هر سخنی باید مستند به منبعی معتبر باشد، افزود: یک عالم مبلغ باید مسلط به منابع روایی و تفسیری باشد و مطالب را از این منابع اصیل استخراج نماید.

لزوم آشنایی با مهارت های تبلیغ

رئیس جامعه المصطفی(ص) با تاکید بر این که یک مبلغ باید به فنون و مهارت های تبلیغی مسلط باشد و مسجد را به عنوان محور تبلیغ خود قرار دهد، اظهار کرد: مسائل انقلاب اسلامی نباید در امر تبلیغ مغفول بماند و ما باید از میراث این انقلاب و خون شهدا صیانت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: مشعل عزای امام حسین(ع) باید از سنت های اصیل سیراب شود و خرافات و وهن از آن دور شود و وطیفه روحانیت صیانت از این امر است که هنر یک روحانی محسوب می شود.

تاکید بر جریان شناسی

وی با اشاره به جریان های موجود از قبیل ملی گرایی و سکولاریسم، افزود: برنامه و طراحی مخالفین از بین بردن محورهای مهمی از قبیل ولایت فقیه است تا دژ محکم ایران اسلامی و ابعاد جهانی آن فرو بریزد و کوتاهی ما در مقابل این مهم نابخشودنی است.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به مردمی بودن روحانیت، تصریح کرد: روحانیت با هدف گذاری و برنامه ریزی باید در کنار مردم گره گشای آسیب های اجتماعی باشد.

وحدت شیعه و سنی مانع رشد اندیشه تکفیر است

مدیر حوزه های علمیه کشور بر ضرورت تقویت وحدت نیز تاکید کرد و گفت: وحدت اسلامی موضوعی است که نباید از آن غافل بود و تعامل خوب بین شیعه و سنی جلوی پیشرفت تکفیر و اندیشه های تفرقه انگیز را خواهد گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان خطاب به مبلغین گفت: مخاطب ما در امر تبلیغ نباید این حس را بکند که عمل روحانی در مقابل مزد خواهی است؛ روحانی باید از معامله در تبلیغ رهایی یابد.

                 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha