سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 426498
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
 همایش مبلغان

حوزه/ همایش «مبلغان و شبهات عاشورایی» امروز در سالن همایش‎های دفتر تبلیغات اسلامی با حضور، مبلغان و مورخان حوزوی و همچنین پژوهشگران تاریخ اسلام برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی ظهر امروز در همایش تخصصی با عنوان «مبلغان و شبهات عاشورايی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های مبلغان این است که همیشه بکوشند با پژوهش در تاریخ، بهترین مطالب را انتخاب کرده و بیان کنند.

وی افزود: مهمترین رسالت یک مبلغ آن است که در ابتدا بکوشد خود به تحقیق و حق برسد و اگر با تلاش به حق رسید، توان استدلال پیدا خواهد کرد.

پژوهشگر و استاد حوزه در تاریخ اسلام بیان کرد: واقعه عاشورا به عنوان یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام، امروزه برکات بسیاری را برای جامعه اسلامی به بار آورده که در همه عالم از این قیام و شهادت امام بهره معنوی می برند.

وی گفت: وقتی چنین حادثه عظیمی به حفظ اسلام و تشیع در طول تاریخ کمک کرده، طبیعی است شبهات بسیاری برای از بین بردن جلوات نورانی و حقانیت عاشورا انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی در ادامه به ذکر شبهاتی در خصوص عاشورا پرداخت و گفت: دشمنان و منحرفان در طول تاریخ برای جایگاه سازی برای بنی امیه به کوبیدن مکتب اهل بیت(ع) روی آوردند و به همین جهت عقل و فهم تاریخی بشر را به سخره گرفتند و مسایل سخیفی را از  جمله بهانه واهی برای جنگ امام(ع) با یزید، مطرح کردند.

وی تصریح کرد: در همین زمینه حتی حکومت پهلوی نیز با ساخت یک فیلم سعی کرد در ایام محرم به مردم بقبولاند جنگ امام(ع) با یزید با طمع مسایل دیگر بوده که در همان زمان در نشریه الهادی که بخش عربی مکتب اسلام بود، این شبهه با پنج دلیل بسیار متفن تاریخی و عقلی رد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه به ذکر شبهات متعددی پیرامون تاریخ عاشورا، مقاتل، علم رجال در خصوص واقعه عاشورا و... پرداخت.

این همایش کارگاهی امروز با حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی ، حجت الاسلام والمسلمین غيب غلامي و حجت الاسلام والمسلمین كوراني برگزار شد که هر یک از اساتید، پیرامون بخشی از شبهات از جمله شبهات مرتبط به مقتل، شبهات مرتبط به روایات و شبهات مرتبط به حوادث پیش و پس از عاشورا به سخنرانی پرداختند.
گفتنی است: در حاشیه این برنامه کارگاهی، نمايشگاه شبهات فضاي مجازي، ماهواره اي، تكفيري و وهابي عليه شيعه نیز دایر شده که طلاب از بخش‎های مختلف آن بازدید و در بخش ارتباطات نیز شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha