شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاح کتابخانه زبان‌های خارجی و منابع اسلامی در قم

حوزه/ برای رساندن پیام اسلام علاوه بر زبان های محلی و عربی، باید با زبان های دیگر نیز آشنا شویم علاوه بر این برای انجام تحقیق به زبان خارجی نیازمند به کتابخانه ای با قفسه باز هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی زبان های خارجی و منابع اسلامی از مجموعه کتابخانه های وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی گفتند: زمانی که در سال 1352 به قم آمدم تنها یک کتابخانه در مدرسه علمیه فیضیه بود که ۹ هزار جلد کتاب داشت و بعد از نماز به سرعت به طبقه بالای کتابخانه می رفتیم تا نوبت به ما برسد که کتاب ها را مطالعه کنیم و گاهی کتاب ها به دست ما نمی رسید.

این مرجع تقلید به خاطره علامه امینی در زمینه مطالعه کتاب در کتابخانه شوشتریه اشاره کرد و  اظهار داشتند: در احوالات علامه امینی آمده است که «من در مکتب شوشتریه مطالعه می کردم و آنجا خادمی داشت که خیلی علاقه نداشت که من در آنجا زیاد بمانم به او می گفتم شما در را ببند و برو من داخل می مانم گاهی هم ۲۴ ساعته در آن کتابخانه بودم».

ایشان با بیان اینکه مسلما یک کتابخانه عمومی نمی تواند پاسخگوی حوزه علمیه قم باشد گفتند: ایجاد کتابخانه های تخصصی در حوزه لطف خداوند متعال به مسلمانان و روحانیتاست.

این مرجع تقلید بیان کردند: برای رساندن پیام اسلام، علاوه بر زبان های محلی و عربی، باید با زبان های دیگر نیز آشنا شد و برای انجام تحقیق به زبان خارجی، نیازمند به قفسه باز هستیم که محقق کتابی را برداشته و مطالعه کند و حتی بتواند مطلبی را یادداشت برداری نماید.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که  امیدورام با ایجاد این کتابخانه های تخصصی بتوانیم ندای اسلام و تشیع را به زبان منطقه ای و علمی به جهان برسانیم خاطرنشان کردند:  در اوایل انقلاب فردی دانشجو از فرانسه که اصالتا لبنانی بود نزد من آمد و گفت؛ مرا برای تحقیق مسأله ولایت فقیه به ایران فرستادند، به او گفتم کار شما دارای دو مرحله است و کتاب هایی را به او معرفی کردم، این جوان پرسید؛ کتاب ها را کجا باید پیدا کنم؟ به دلیل اینکه کتابخانه ای نبود در مقابل او شرمنده شدم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha