پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم اندیشی مدیران مدارس و معاونان حوزه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه ایلام با تاکید بر ضرورت حفظ سنت های اصیل حوزه، گفت: سنت های حوزه مانند ارتباط استاد و شاگردی، پیش مطالعه، مباحثه، نوشتن و پیاده سازی دروس، و ... باید بصورت کامل حفظ شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در هم اندیشی مدیران مدارس و معاونین حوزه علمیه استان ایلام اشاره به نزدیک شدن ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع)، گفت: در سوره احزاب آیه ای هست که تجلی بخش و نوید بخش در فضل اهل البیت (ع) می باشد خداوند در آیه 33 سوره احزاب می فرماید «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً ، این آیه اشاره دارد که اهل بیت (ع) هم طاهر هستند و هم مطهر و ما باید با توسل و توجه به این انوار الهی خود را تطهیر کنیم.

وی با بیان این که نزدیک شدن به ساحت قدس اهل بیت (ع) طهارت روح می آورد، افزود: بزرگان فرموده اند هرکس طهارت روح داشته باشد، به طهارت فکر هم می رسد، لذا استفاده از فرصت محرم و توفیق توسل به امام حسین (ع)، در مسیر خدمت رسانی به سربازان امام زمان (عج) راهگشا و هموار کننده در برابر مشکلات است.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به سیره بزرگان، تصریح کرد: انسان می تواند در مسیر توجه و توسل به اهل بیت(ع) خود و دیگران را بیمه کند و در لوای این پرچم است که می توان در برابر مشکلات مادی و معنوی پیروز شد و در این خصوص نمونه های فراوانی از جمله پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، فتنه 88 و ... را داریم.

وی با اشاره به تاکید آیت الله اعرافی بر حفظ سنت های اصیل حوزه، تصریح کرد: سنت های حوزه مانند ارتباط استاد و شاگردی، پیش مطالعه، مباحثه، نوشتن و پیاده سازی دروس، و ... باید بصورت کامل حفظ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب و اخلاق، اظهار کرد: مدیران باید فضای مدارس را اخلاقی و تمامی نیروها و کادر با تهذیب نفس برنامه ها را دنبال نمایند.

خاطرنشان کرد: باید هفته ای یک جلسه مراسم روضه و توسل در مدارس برگزار شود تا از این طریق رضایت و توجه اهل بیت(ع) و علی الخصوص امام زمان(عج) را جلب نماییم و این کار برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha