جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید دانشجویان عراقی از دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ جمعی از دانشجویان و جوانان فعال فرهنگی عراق با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی، از نزدیک با فعالیت های این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیئتی متشکل از دانشجویان و جوانان فعال فرهنگی از کشور عراق، ظهر امروز سه شنبه 28 شهریورماه، در دانشگاه مذاهب اسلامی حضور یافته و در جریان فعالیت های این دانشگاه که پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کنار همدیگر تحصیل و زندگی می کنند، قرار گرفتند.

 دانشجویان و جوانان فعال فرهنگی عراقی، وجود چنین دانشگاهی را در ایران یک نمونه و اتفاقی بسیار با ارزش توصیف کرده و برای حضور و تحصیل در این دانشگاه ابراز علاقه کردند.

 حجت الاسلام یحیی جهانگیری، مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار پس از معرفی دانشگاه و رسالت ها و اهداف آن، در سخنانی بر وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی تاکید کرد و آن را یکی از مطالبات و اعتقادات قلبی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و در دوران معاصر از مطالبات جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

 وی در ادامه افزود: آنچه امروز از تفرقه و شکاف میان مسلمانان شاهد هستم نتیجه بی توجهی به ضرورت وحدت و انسجام میان آنان است که دشمن مشترک ما نیز این فرصت و انشقاق بین ما استفاده کرده و مشکلات و جنگ ها و گرفتاریهای زیادی را بر مسلمانان تحمیل کرده است.

مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: دانشگاه مذاهب از آغاز تاسیس به دنبال همین هدف تقریب و وحدت اسلامی و نماد علمی و عملی همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی جهان اسلام ایجاب می کند که زمینه های اختلاف را شناسایی کرده و در رفع آن بکوشیم زیرا آیندگان در باره رفتار ما قضاوت خواهند کرد.

 حجت الاسلام جهانگیری همچنین از عزم و اراده مردم مقاوم و مسلمان عراق در مقابله با تهدیدات گروه های تکفیری و افراطی و از تلاش مردم ترکمان عراق برای شکست داعش قدر دانی کرد

                بازدید دانشجویان عراقی از دانشگاه مذاهب اسلامی

مسئول هیئت عراقی نیز  از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه حمایت از مردم عراق برای مقابله با داعش قدر دانی کرد و وحدت به وجود آمده کنونی در این کشور را محصول مرجعیت شیعه و همراهی مردم عراق به شمار آورد .

 وی اقدامات داعش در عراق را بسیار خونبار دانست و تاکید کرد: تمامی کسانی که در این سفر همراه ما هستند از خانواده های شهدای عراقی می باشند .

در پایان یکی از دانشجویان حاضر به نمایندگی از آنان گفت: مردم ترکمان عراق همواره مدافع سیاست های ایران در منطقه به خصوص در عراق بوده است .

وی با پرسش از مسئولان حاضر افزود: برنامه دانشگاه مذاهب اسلامی در خصوص مقابله با فکر صهیونیستی که تلاش دارد در عراق تفرقه و اختلاف را گسترش دهد و در همین راستا اختلافات مذهبی را گسترش دهد چه می باشد؟

حجت الاسلام جهانگیری در پاسخ به سوال این دانشجو، گفت: در خصوص مبارزه با اندیشه صهیونیستی موجود در عراق باید بگویم هدف ما فرهنگ سازی در میان مسلمانان به ویژه مردم عراق است تا بتوانند با فرهنگ اصیل اسلامی و با اتحاد و همدلی در مبارزه با این افکار التقاطی که در پی ایجاد تفرقه و اختلافات فرقه ای هستند، موفق باشند.

برپایه این گزارش، بازدید از بخش های مختلف دانشگاه از جمله کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه از دیگر برنامه های حضور هیئت جوانان عراقی بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha