جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی مبلغان بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی

حوزه/ کارشناس اقتصادی بر لزوم توجه به گفتمان مقاومت در امور مختلف از جمله بازار انرژی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رضا رضی ظهر امروز در گردهمایی مبلغان بصیرتی جبهه انقلاب اسلامی که امروز با موضوع انقال اقتصاد مقاومتی، انفال امام زمان(عج) و قراردادهای نفتی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: یکی از مهمترین متونی که طلاب در پیگیری مسیر انقلاب حتما باید آن را مطالعه و به آن التزام داشته باشند، پیام امام راحل به طلاب است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در این پیام یکی از مهمترین شرایط اجتهاد را بصیرت اقتصادی دانستند، یعنی این که یک فرد مجتهد باید روش برخورد با اقتصاد را بلد باشد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: طلبه نه تنها  باید سرمایه داری را بشناسد، بلکه باید نسبت به سیاستمداران جهان هم شناخت داشته باشد و به همین دلیل امام خمینی(ره) فرمودند یک مجتهد باید بتواند علاوه بر اینکه یک جامعه اسلامی را اداره کند، توان اداره یک جامعه غیراسلامی را هم داشته باشد.

حجت الاسلام رضی با ذکر این مطلب که انفال یکی از ارکان اقتصادی اسلام است، گفت: نکته اینجا است که بحث در کتاب های فقهی به صورت محدود پرداخته شده، یکی از مهم ترین بخش های انفال، نفت و گاز است.

وی گفت: امروز گاز و نفت تنها سوخت برای دنیا نیست، بلکه به شاهرگی برای جهان امروز تبدیل شده، زیرا این مواد تنها برای سوخته شدن نیست، بلکه میلیون ها ماده از نفت و گاز تولید می شود، اکنون نفت به ابزاری برای سلطه جهان کفر بر ما تبدیل شده است.

این کارشناس اقتصادی یادآورشد: اگر بخواهیم آزاده در دنیا زندگی کنیم، باید دوباره به بحث انفال بپردازیم، اکنون در کشورمان با فروش نفت و نه کار زندگی می کنیم و رابطه تنگاتنگی بین فرهنگ و نفت وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که انفال براساس نظر فقهی متعلق به منصب نبوت، امامت و به نیابت از آنها ولایت امر است و باید از نفت و گاز برای تضعیف حکومت کفر و تقویت حکومت الهی استفاده کرد، گفت: مهمترین راهبرد در بحث انفال، تقوای اقتصادی است، اقتصاد مقاومتی، مظهر تقوای الهی بوده و تولید ملی نیز نیازمند فرهنگ سازی است.

این کارشناس اقتصادی یادآورشد: باید بتوانیم اقتصاد کشورمان را از اقتصاد مونتاژی به اقتصاد مقاومتی تبدیل و از نفت و گاز برای مبارزه منفی و موازنه قدرت در جهان استکبار استفاده کنیم، ایران کشور اول در منابع گازی و کشور دوم در منابع نفتی و در مجموع ظرفیت نفت و گاز، کشورمان نخستین کشور جهان است.

وی ادامه داد: باید صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی را در کشور گسترش بدهیم، اقدامی که شغل های زیادی را با ارزش افزوده بالا ایجاد می کند، همچنین باید به دنبال ایجاد پالایشگاه های کوچک و قابل حمل در کشور باشیم، این اقدام می تواند کشور را متحول کند.

حجت الاسلام رضی با ذکر این مطلب که قیمت نفت امروزه توسط عرضه، تقاضا و امنیت انتقال انرژی تعیین می شود، گفت: اگر گفتمان ما در جهان گفتمان مقاومت باشد، این مساله قیمت نفت را در جهان بالا می برد، باید اقتدار کشورمان را در تنگه هرمز به رخ دنیا بکشیم.

با اشاره به ضرورت تغییر واحد فروش نفت کشورمان اظهار کرد: باید واحد فروش نفت ایران را از بشکه به گالن تبدیل کنیم، همچنین باید به دنبال تشکیل اتحادیه نفت مقاومت در جهان باشیم، اوپک برای تضمین عرضه نفت به جهان تشکیل شد.

وی ادامه داد: واردات کالای مصرفی غربی، در واقع واردات فرهنگ از غرب است و اکنون شاهد عرضه کالاهای مصرفی مختلف کشورهای غربی در فروشگاه های ایران هستیم،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha