سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرخانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، نگاه بیمار عده ای به غرب را از عوامل عدم توجه به مطالبات مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و گفت: روشنفکران بیمار، متاسفانه در برخی دستگاه ها رسوخ کرده و با فکر غرب زده خود مانع پیگیری و تحقق مطالبات حضرت آقا می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در سومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در تهران، راهکارهای تحقق و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و نقش مجلس خبرگان رهبری در این عرصه را تشریح کرد .

وی با ذکر برخی مطالبات رهبر انقلاب از ابتدای دهه 70 تاکنون در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، گفت : مقام معظم رهبری در دهه 70 نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند، اما کمتر کسی توجه کرد و امروز شاهد تبعات این عدم توجه در جامعه هستیم تا جایی که حضرت آقا بفرمایند «آتش به اختیار» .

عضو خبرگان رهبری، نگاه بیمار عده ای به غرب را از عوامل عدم توجه به مطالبات مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و افزود: روشنفکران بیمار، متاسفانه در برخی دستگاه ها رسوخ کرده و با فکر غرب زده خود مانع پیگیری و تحقق مطالبات حضرت آقا می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه اداد: درحال حاظر بسیاری از مردم از نظر بصیرت و دریافت پیام های رهبر معظم انقلاب، از مسئولان جلوتر هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سفرهایی که به استان داشتم، جوانان مومن انقلابی مرزنشین خوزستان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند "اگر کسی به فکر مردم باشد نمی تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت ها است که به فکر مردم باشند"، به ما گلایه می کنند. من نگران ذهنیت جوان انقلابی هستم که چه جوابی به او به استناد مطالبات رهبری معظم انقلاب بدهم.

وی تصریح کرد: تعطیلی برخی دستگاه های فرهنگی و بی توجهی به امور زیر بنایی فرهنگ اسلامی و عدم توجه به ساختارهای اساسی فرهنگ از مشکلات امروز ماست .

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت آقا از ما خواستند به عنوان خبرگان انقلابی و مطالبه گر، به مسائل کلان ورود کنیم و واقعا مطالبه گر باشیم، نه این که صرفا در حد یک تذکر باشد. ما نیاز به اصلاح ساختاری برای فعال شدن در پیگیری مطالبات هستیم

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با ارائه پیشنهادی گفت: اگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان به چند کمیسیون فعال با اختیارات کافی تقسیم شود، می توان مسئولان را خواست و پیگیری کرد.

وی یادآور شد: بالاخره باید پاسخ مطالبات آقا را در درجه اول خبرگان بدهد. البته در مسائل کلان و مهمات نظام منظور ورود اجرایی به مسائل جزئی نمی باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تبریک ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: امیدواریم با حضور انقلابی ایشان در این جایگاه، شاهد به نتیجه رسیدن مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha