جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذکریا نیکویی - بسیج رسانه

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد شکاف میان نسل جوان و روحانیت است، تصریح کرد: دشمنان به‌خوبی به نقش و جایگاه ولایت‌فقیه و حوزه‌های علمیه، در مبارزات ضد استعماری و پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی آگاهند.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به علت فاصله روحانیت و جوانان با بیان اینکه تصور اشتباه از روحانیت ناشی از چند علت می‌تواند باشد، اظهار داشت: تبلیغات دشمن برای بد جلوه دادن روحانیت در بین جوانان و تهاجم شدید و گسترده فرهنگی غرب علیه ارزش‌های اسلامی با استفاده از تمامی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، عناصر وابسته داخلی، مطبوعات وابسته و نیروهای سکولار و روشنفکران غرب‌زده، از مهم‌تری عوامل این موضوع است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد شکاف میان نسل جوان جامعه با مدیران حکومتی «افراد روحانی و مذهبی» و ایجاد بدبینی نسبت به آن‌ها و شک و تردید در توان مدیریتی افراد مذهبی برای رفع مشکلات و پیشبرد جامعه در ابعاد مختلف هستند، تصریح کرد: دشمنان به‌خوبی به نقش و جایگاه ولایت‌فقیه و حوزه‌های علمیه، در مبارزات ضد استعماری و پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی آگاهند.

وی افزود: دشمن در راه ایجاد شکاف میان نسل جوان جامعه با افراد روحانی و مذهبی از هر وسیله‌ای برای القای ناکارآمدی و فراهم سازی اسباب بدبینی مردم نسبت به روحانیت بهره می‌جویند.

حجت‌الاسلام نیکویی خاطرنشان کرد: عملکرد و رفتار تعداد محدودی از روحانیان «که در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی اشتغال دارند» موجب پیدا شدن تعارض و شکاف بین گفتار و عمل گشته و این امر موجبات بدبینی به‌تمامی روحانیت را فراهم آورده است.

وی گفت: مردم انتظار دارند که نه‌تنها در سطح مسؤولان نظام، بلکه در سایر رده‌ها نیز شاهد صداقت، درست‌کاری، امانت‌داری، گرایش به خدمت به مردم، بی‌توجهی به تجملات و ذخارف دنیا و... باشند؛ ولی رفتار عده انگشت‌شماری از آنان موجب بدگمانی و بدبینی اقشاری از مردم نسبت به روحانیت شده است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: اشکالات مشاهده‌شده از برخی افراد به همه جامعه روحانیت تعمیم می‌شود؛ چنان‌که اگر شخصی از یک فرد روحانی خطایی ببیند، فریاد می‌زند که کل روحانیت منحرف گشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دیگر عوامل، آشنا نبودن مردم با سیره عملی علما و زندگی روحانیت است، افزود: حل نشدن بعضی از مشکلات و معضلات، عدم اجرای ارزش‌های اسلامی در جامعه به‌صورت کامل (مانند عدالت اجتماعی، مبارزه با مظاهر فساد و...) و تحلیل نادرست مردم (مشکلات را همواره از چشم روحانیت دیدن) از علت‌های دیگر این مشکل است.

حجت‌الاسلام نیکویی خاطرنشان کرد: روحانیت همانند دیگر اقشار و بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اکنون در حال بالندگی و ترقی است اکنون روحانیان جوان به روش‌های نوین تبلیغی و تعلیم و نیز به علوم انسانی آشنا گشته‌اند و به امید خدا آینده روشن این قشر را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha