جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره آموزشی

حوزه/ مدیریت مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان قم از آغاز ثبت نام همسران طلاب جهت شرکت در دوره های معارف خانواده (طرح کوثر) برای سال تحصیلی جدید(۹۷-۹۶) خبرداد.

مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: امروزه برگزاری کلاس هایی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی خانوادهای طلاب مخصوصا در خصوص معارف اسلامی از ضروریات است که در همین زمینه معاونت تهذیب اقدام به طراحی دوره های معارف اسلامی نموده است.

حجت الاسلام علی اکبر شورورزی، بر ضرورت آموزش معارف اسلامی برای خانواده های طلاب تاکید کرد و افزود: دوره ی آموزش معارف اسلامی ویژه ی همسران محترم طلاب، با عنوان «طرح کوثر» در یک دوره سه ساله برگزار می شود.

وی گفت: قريب به 16 سال از برگزاري كلاس‌هاي معارف اسلامي تحت نظر حوزه علميه استان قم مي‌گذرد و تعداد فارغ‌التحصيلان تا کنون بالغ بر 3500 نفر بوده که بعضی از آنها به عنوان اساتيد معارف دینی مشغول به امر تدريس مي‌باشند و با توجه به نياز جامعه و استقبال همسران طلاب به فراگيري مسائل ديني، به لطف الهي اين برنامه هم‌چنان برقرار مي‌باشد.

حجت الاسلام شورورزی، با بیان اینکه اساتید این دوره از فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران هستند، و در رشته ای که تدریس می کنند از اساتید مبرز و باتجربه می باشند، در خصوص مواد درسی این دوره بیان داشت : آشنايي با فقه زندگي (احکام)، آشنايي با آيين زندگي (اخلاق)، دروس تربیتی (آئین همسرداری و تربیت فرزند)، آشنايي با عقايد اسلامی، روش تدريس و كلاس داري، آموزش قرآن (روانخواني، روخواني، تجويد، ترجمه، مفاهيم و روش حفظ)، مهارت فرزند پروری (کارگاهی) و مهارت همسرداری (کارگاهی) برخی از مواد درسی این دوره می باشد.

وی تصریح کرد: برای استفاده بیشتر و بهتر خواهران، از کلاس ها، در کنار هر دفتری یک مکان نیز برای نگهداری کودک و آموزش در حد کودکان تحت عنوان مهد کودک در نظر گرفته شده است که  دانش پژوهان با فراغ بال در کلاسها حضور پیدا کنند. نکته مهمی که قابل ذکر است این مطلب است که مربیان این مهدها دوره تخصصی تربیت مربی مهد کودک را گذرانده اند و لذا، مهد را به صورت علمی و تخصصی اداره میکنند و بالتبع از روشهای سلیقه ای و غیر تخصصی که آسیب های جدی به کودکان وارد میکند در مدیریت مهدها جلوگیری به عمل می آید. از مزیت دیگر مهدها این است که فرزندان این خانواده ها، توسط مربیان،  آموزش و حفظ برخی آیات قرآن، اشعار مفید با مضامین مذهبی، نقاشی و بازی های کودکانه را  فرا می گیرند.

حجت الاسلام شورورزی خاطر نشان کرد: برای ارتقاي سطح آگاهي همسران طلاب نسبت به علوم و معارف اسلامی و استحكام بنيان اعتقادي و اخلاقي خانواده، در طول دوره نشست هایی برگزار می گردد که از ایده ها و نظرات اساتید استفاده می شود.

وی در خصوص دوره جدید این طرح گفت: جهت رفاه حال خانواده طلاب و دسترسی آسانتر ،ثبت نام دوره جدید این طرح از طریق سایت معاونت تهذیب (سامانه کوثر)  از 15 شهریور آغاز و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت؛ زمان شروع کلاسها نیز با توجه به در پیش بودن ایام تبلیغی محرم، بعد از دهه محرم (شنبه 15 مهر) خواهد بود.

مدیریت مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه برای دسترسی آسان خانواده های طلاب، این کلاس ها در شش منطقه استان قم (در قالب 8 دفتر) و یک دفتر نیز در شهرستان نجف آباد دایر می باشد، یادآور شد: داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها جهت ثبت نام باید به سایت معاونت تهذیب (سامانه کوثر) مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانند به سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه مراجعه و یا با شماره تلفن 37830959 و 38824050 تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha