پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 426566
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
قرآن و عترت حوزه

حوزه/ مراسم تقدیر از حافظان قرآنی موسسه قرآنی نور الثقلین جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدوی گفت: قرآن و خیر و برکت آن اختصاص به آخرت ندارد، کسی که با قرآن انس داشته باشد؛ در همین دنیا نیز خوشبخت می شود زیرا قرآن عامل سلامتی انسان است.

وی گفت: انس با قرآن باعث می شود که انسان خودش را بهتر بشناسد و از وقت و موقعیتش در این دنیا بهتر استفاده کند.

رئیس مرکز امور طلاب و خانواده جامعه المصطفی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در ایران، قرآن حقیقتا از محجوریت در آمد و ما اکنون 15 هزار حافظ کل قرآن داریم .

حجت الاسلام مهدوی گفت: ما باید قرآن را الگوی رفتار خود قرار دهیم و در دعاهایمان هست که می گوییم خدایا قرآن را انس ما قرار بده و در ادامه گفت میدونیم  که قرآن ابتدایش سخن گفت با خداست ولی انتهایش اینطور نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید ای رسول خدا! چرا برای مسلمان نشدن مردم  اینقدر ناراحتی؟ بدان برای من کاری ندارد اگر بخواهم می توانم درآن واحد همه مردم را مسلمان کنم ولی من این کار را نمی کنم چرا که من انسان را با اختیار آفریدم و می خواهم خودش تصمیم بگیرد.

سخنران مراسم ابراز داشت: قرآن آموزی، حفظ اجباری نیست؛ اما بسیار لازم است که ما شوق انس با قرآن را در فرزندانمان ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: هدف اساسی این برنامه ها این است که به سمتی حرکت کنیم که برنامه به نتیجه مثبت برسد و اکر ممکن نبود به مقطع بعدی نروند.

در پایان از اساتید قرآنی و حافظان قرآنی با لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha