پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین افشار

حوزه/ مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین از تولید دو مستند با موضوع فعالیت های روحانیون در موکب های اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، صبح امروز در نشستی با معاونت فرهنگی، آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، بر لزوم ثبت و ضبط تصاویر حضور میلیونی ملت ایران در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: در برخی از این مسیرها زیبایی هایی دیده می شود که باید این تصاویر به خوبی ثبت  و به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: تیم رسانه ای حوزه علمیه قزوین در سال گذشته، همگام با روحانیون از این حضور ماندگار و ارزشمند مستندی فاخر تهیه کرد و امسال نیز با هماهنگی خوب و ارزشمند بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حوزه  استان، دو گروه مستند ساز اعزام می شوند تا بتوانیم از فعالیت های تبلیغی روحانیون در برخی از موکب ها و مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی برنامه فاخری تهیه نماییم.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: برپایی موکب فرهنگی در کربلا، تشکیل گروه‌های مستندسازی و یادمان شهدای روحانیت استان قزوین از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه استان می باشد.

مدیر روابط عمومی حوزه  علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: ارائه بسته محتوایی فرهنگی و تبلیغی، نشست و کارگاه استانی از برنامه‌های ویژه برای طلاب حوزه علمیه قزوین در کربلای معلی می باشد.

حجت الاسلام افشار از برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان روحانیت در اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: بعد از پایان مراسم اربعین حسینی، نمایشگاه عکسی با عنوان سربند2 از فعالیت های تبلیغی طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین در سراسر استان برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

 حجت  الاسلام افشار افزود: این حرکت به خاطر ابعاد،‌ عمق و عظمتش، همچنین به خاطر ویژگی‌های منحصر بفرد، قطعاً حادثه ای بی‌نظیر در جهان است.

مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: اخلاص و عرض ارادت به امام حسین(ع) دو اصل بسیار مهم در مراسم اربعین محسوب می‌شود که هرکس که به این دو اصل مهم رسیده باشد، می‌تواند وارد میدان شود تا به وظایف خود عمل کند.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: تمام هماهنگی ها برای حضور فعال و با نشاط روحانیون حوزه علمیه قزوین در موکب ها و مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی از نجف به کربلا و همچنین استقرار تیم رسانه ای در شهر کربلای معلی فراهم شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha