سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی وآموزشی بعثه مقام معظم رهبری گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی هویت مهمی برای شیعیان به شمار می رود که باید از این فرصت معنوی به درستی استفاده کرد، چرا که سرمایه بزرگی است که دشمنان به ویژه تفکر وهابیت، هزینه زیادی در خصوص کم رنگ کردن آن انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی، صبح امروز در نشستی با مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی، در حوزه علمیه قزوین، ضمن قدردانی از تلاش ها و جلسات منظم ستاد اربعین  در قزوین، گفت: خوشبختانه استان قزوین از استان های نمونه در مسئله اربعین حسینی است و در سال گذشته با هماهنگی که در خصوص اعزام روحانیون به کربلای معلی، توانست از نظر حضور مبلغین در موکب ها و مسیر پیاده روی از نجف به کربلا، نمره خوبی را کسب نماید و این حرکت عظیم و میلیونی که شبیه معجزه است، هر سال با شکوه تر انجام می شود.

وی، سپس به مباحث مربوط به اسکان و پذیرایی زائرین اشاره کرد و اظهارداشت: جانمایی مکان باید در محلی باشد که  به دور از تجملات و هزینه های اضافه، خدمات مناسب تری به زائرین ارائه شود و  خدمات ‌دهی تا پایان مراسم اربعین تداوم یابد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: راهپیمایی اربعین که یکی از نشانه های مومن است، جدا از برکاتی که در زمینه دینی فراهم می آورد، همایش سیاسی نیز محسوب می شود، چراکه اجتماعی با این عظمت حول مبحثی دینی در دنیا نظیر ندارد.

معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: عاشورا و اربعین یک مقطع زمانی محدود نبوده، بلکه یک مکتب و فرهنگ و فکر است که میلیون ها انسان علیه استکبار جهانی فریاد می زنند.

وی اظهار کرد: به خاطر شرایطی که در منطقه بوده و هست، این مسأله جلوه بیشتری پیدا کرده و تبدیل به یکی از راهیپمایی های بزرگ در جهان شده و جمعیت عظیمی به عشق زیارت وجود مقدس سیدالشهدا(ع) و ابراز ارادت و علاقه به اهل بیت(ع)، راه‌های بسیار طولانی را به صورت دسته‌جمعی می‌پیمایند.

حجت الاسلام احمدی بتصریحکرد: باید تلاش شود در انعکاس این رویداد عظیم از همه ظرفیت‌های هنری بهره گرفت، چون بیشتر انعکاس پیاده‌روی در اخبار است و کمتر از هنر در این زمینه استفاده شده و انعکاس این موضوع به نحو شایسته‌ای صورت نگرفته؛ لذا باید تیم های مستند ساز در این رویداد بزرگ فرهنگی سهیم شده و بتوانند زیبایی های مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی را به تصویر بکشند.

معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در پایان از هماهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و دیگر دبیران ستاد اربعین قدردانی نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha