چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان قم از فعالیت ۸۰ مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران قم گفت: یکی از ویژه برنامه‎های سازمان اوقاف، برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در محرم و صفر هر سال است و به همین مناسبت قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ستاد اداره کل استان تشکیل شده است و برنامه‎های بصیرت عاشواریی را برای امامزادگان طراحی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با ذکر این مطلب که 80 نفر از روحانیون و مبلغان ماه محرم مسئولیت برگزاری طرح بصیرت عاشورایی را برعهده دارند تصریح کرد: بنا است که ویژه برنامه‎هایی نیز در این خصوص برگزار شود.

وی عنوان کرد: در روز اول ماه محرم، مراسم برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت عباس(ع) بر فراز گنبد امامزاده شاه سیدعلی(ع) به رسم هرساله در شهر مقدس قم با حضور هیئات مذهبی برگزار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم در 31 شهریورماه در امامزاده ابراهیم برگزار می شود؛ در روز دوم محرم به مناسبت ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به کربلا، مراسم باشکوه لبیک یا حسین در امامزاده شاه ابراهیم و موسی مبرقع با حضور دسته جات عزاداری و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری برنامه احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی در امامزادگان شاخص استان و در شهر مقدس قم و بخش‎های تابعه پیش بینی شده است و برنامه متمرکز در امامزاده جعفر شهید برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهارکرد: همایش رهروان زینبی نیز با حضور بانوان در روز 12 محرم در حرم علی بن جعفر(ع) برگزار می‎شود؛ از دیگر برنامه‎های بصیرت عاشورایی می‎توان به برپای خیمه معرفت در امامزاده علی بن جعفر(ع) و مزار مقدس شیخان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha