جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم

حوزه/ سردار هاشمی گفت: سخنرانان مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام باید در کنار ذکر مصیبت اهل بیت، درباره عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج دیگر مسائل مهم جامعه اسلامی سخنرانی بکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سردار هاشمی در دیدار اعضای هیئت مدیریه هیئت رزمندگان اسلام با تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: سخنرانان مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام باید در کنار ذکر مصیبت اهل بیت، درباره عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج دیگر مسائل مهم جامعه اسلامی سخنرانی بکنند.
وی با اشاره به نیاز جامعه به مسئله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی منکر گفت: هیئت رزمندگان اسلام باید نسبت به جبهه ناتوی فرهنگی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، بیش از همه حساس باشد و تمام تلاش خود را برای نقش آفرینی در این عرصه انجام دهد.
سید رضا شمس، مسئول هیئت رزمندگان اسلام نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام امسال نیز مانند سال های گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در جوار گلزار شهدا برگزار می شود.
وی با اشاره به آغاز مراسم سوگواری با قرائت زیارت عاشورا و بیان احکام گفت: در هیئت رزمندگان اسلام در پنج شب اول مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و در پنج شب دوم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار می شود؛ مداح این مراسم نیز حاج سید مهدی میرداماد است.
شمس افزود: امسال نیز دسته عزاداری در ظهر عاشورا به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به حرکت در می آید. با هماهنگی انجام شده با سپاه قم، نیروی انتظامی، هلال احمر و دیگر دستگاه های مجری برنامه در ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، امید می رود این مراسم به بهترین شکل برگزار شود
وی با اشاره به همزمانی ایام سوگواری امام حسین علیه السلام با هفته دفاع مقدس، گفت: بر این اساس، در ایام برگزاری مراسم هیئت رزمندگان اسلام، از فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس برای سخنرانی و خاطره گویی در مراسم دعوت کرده است.
وی ادامه داد: هیئت رزمندگان اسلام در ایام اربعین نیز همچون سال گذشته در شهر کربلا مستقر خواهد شد و از زائران امام حسین علیه السلام دراین ایام استقبال کرده و به آنها خدمت رسانی می کنند.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha