پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قدیمی

حوزه/دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: طلاب و روحانیون باید از فرصت تبلیغی ایام محرم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه نهایت بهره را ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، پیش از ظهر امروز در جمع شماری از روحانیان اعزامی به مراسم دهه نخست ماه محرم، با بیان اینکه پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا ازجمله افتخارات مردم ایران است، اظهار داشت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) رمز ماندگاری اسلام و شیعه است.

وی با بیان اینکه محرم و صفر در فرهنگ دینی و مذهبی ما مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: مبلغان دینی باید به محتوای تبلیغ در ایام ماه محرم و صفر توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه محرم و صفر ماه‌های بیداری مردم است، افزود: قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایشان درسی است از تاریخ اسلام که تا باطل وجود دارد در وجود هر مسلمانی آگاهی را به ارمغان خواهد آورد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه محرم ماه حزن و اندوه ما شیعیان در مظلومیت سالار شهیدان است، اظهار داشت: محرم ماهی است که نوه پیامبر (ص) باوجود قلیل بودن نیروهایش برای احیای دین از خود گذشت تا اسلام و دین خدا را زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا ازجمله افتخارات مردم ایران است، گفت: طلاب و روحانیون باید از فرصت تبلیغی ایام محرم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه نهایت بهره را ببرند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی در ادامه تبلیغ دین مبین اسلام و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را رسالت مهم طلاب و مبلغان دینی عنوان کرد و افزود: دین و آگاهی بخشی به مردم، حیات و روح به جامعه می‌بخشد؛ ازاین‌رو عمده کار مبلغان تبلیغ دین اسلام و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی است.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه وظیفه خطیر روحانیان در تبلیغ، تبیین سبک زندگی اسلامی است؛ بنابراین مبلغان باید تلاش کنند سبک زندگی اسلامی باید در بین مردم فرهنگ‌سازی و نهادینه‌شده و نگذارند الگوها و سبک‌های غربی بر ما تأثیرگذار باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه، گفت: امروز در جامعه ارزش اخلاق کم شده و مردم نسبت به احکام دینی کم‌اطلاع هستند که همین امر در افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که این نگاه را در جامعه اسلامی و سایر جوامع شناسانده و تعمیق بخشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha