جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ جانشین ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن به سختی به دنبال زدودن روحیه انقلابی در حوزه است گفت: ترامپ که امروز بیان می‎کند که برجام بدترین قرارداد است به این نتیجه رسیده است که آمریکا به آنچه که دنبال آن بوده رسیده است و از این به بعد برجام به ضرر آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام و المسلمین حاجی صادقی امروز در دوره تربیتی مبلغ بسیج با عنوان هادیان بصیرت در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: دشمن به سختی به دنبال زدودن روحیه انقلابی در حوزه است؛ در سال ۲۰۰۳ موسسه رند کار پژوهشی انجام داد و خروجی آن ۱۵۰ صفحه است که یک جمله آن این است که اشتباه کردیم پدر امر تعامل و ارتباط روی دانشگاههای ایران متمرکز شدیم، بلکه بسیاری از نیروهای این نظام در حوزه های علمیه تربت می شوند و باید به فکر اصلاح حوزه های علمیه و مساجد باشیم و پس از دو سه سال دینداری منهای روحیه انقلاب را دیدیم.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را از ایران بگیرد؛ این عناصر، عناصر قدرت جمهوری اسلامی هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را با کلک تعامل و مذاکره به دشمن بدهیم.

حجتالاسلام و المسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: دشمنان انقلاب از دوره صدر اسلام شیوه مذاکره را به عنوان یکی از کارآمدترین روشها برگزیده بود و توانسته چالشهای زیادی برای انقلاب و اسلام ایجاد کند.

وی افزود: برخی هنوز متوجه نشدند برجام چه آسیبی به کشور زده؛ ترامپ که امروز بیان میکند برجام بدترین قرارداد است، به این نتیجه رسیده که آمریکا به آنچه که دنبال آن بوده رسیده و از این به بعد برجام به ضرر آمریکا است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اوباما بیان کرد یکی از فایدههای ما از برجام آن بود که انقلاب گفتمانی به نام مقاومت را با برجام شکستیم.

وی گفت: اوباما در جلسه تودیع خود گفت با تعامل ایران را چنان متوقف کردیم که با هیچ اسلحهای نمیتوانستیم این کار را انجام دهیم؛ اگر با بمب اتمی میتوانستند مراکز هسته ای را بزنند، ایران برای دو سال متوقف می شد، ولی با مذاکرات برای همیشه متوقف شد.

وی تصریح کرد: آنها بیان میکنند ابرقدرتی به نام شوروی را با تعامل شکستیم؛ می گویند برای نابودی شوروی تقابل شوروی با خود را از سطح ایدئولوژیک به استراتژیک تنزل دادیم؛ نیکسون نوشته است که لیبرالیسم غربی در مقابل سوسیالیسم شکست می خورد و بر همین دلیل این سطح را به بحث استراتژیک تنزل دادیم.

حجتالاسلام و المسلمین حاجی صادقی بیان کرد: دشمنان بیان میکنند در ایران هم باید این بحث را از ایدئولوژی به شیوهها بکشانیم؛ دشمنان بیان می‌کنند صدها موسسه پژوهشی دولتی و غیر دولتی را مامور کردهاند که بزرگترین تهدیدات مرتبط به آمریکا را بازشناسی و ارایه کند.

وی افزود: به همین منظور دفتری در کاخ سفید این موارد را بررسی کرد و اولین دشمنی که همه آنها مطرح کردند، انقلاب اسلامی است و دومین مطلبی که بیان کردند، آن بود که نابودی انقلاب تنها از راه جنگ نرم و تعامل است، زیرا محور عملیات نرم، تعامل است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دلیل دیگر آنها آن است که وضعیت خوبی فراهم شده که بتوانند با این دولت به تعامل برسند، زیرا تابلوی این دولت تعامل است؛ آمریکاییها بیان می کردند آرزوی می کردیم یک دست از ایران برای تعامل ببنیم، ولی امروز دست‌هایی از درون انقلاب دراز است.

وی گفت: بسیج طلاب را امام بسیجیان دیگر میدانیم و اگر حوزه رسالت خود را انجام ندهند، نمی توانیم جوابگو باشیم زیرا دشمن به دنبال جنگ نرم است.

حجتالاسلام و المسلمین حاجی صادقی بیان کرد: تغییر تقابل اعتقادی و ایدئولوژی به سطح مادیات و پیشرفت از راهکارهای عملی دشمن است؛ قرآن بیان میکند دشمن تا شما را از دین تان بیرون نکند، دست از سر شما بر نمی‌دارد؛ قرآن بیان میکند دعوای دشمن بر سر دین است و دشمن سعی می کند در ابتدا به شکل مستقیم این مساله را بیان نکند.

وی گفت: برخی از دولتمردان توجه ندارد که تقابل ما با استکبار، اعتقادی است؛ جنگ ما با استبکبار جنگ بر سر سرزمین نیست، بلکه جنگ توحید و شرک و خدا و شیطان است که تمام شدنی نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: دشمن بیان میکند که برای تعامل باید ذائقه فرهنگی مردم را تغییر داد؛ دشمنان در صدر اسلام جهادگران فی سبیل الله را به امام کش مبدل کرد؛ کسی که در مقابل امام حسین(ع) می‏‌ایستد که مرید دنیا است.

وی گفت: برخی بیان می‏‌کنند که دوران انقلاب تمام و دوران تعامل فرارسیده و همچنین بیان میکنند اعتدال باید جایگزین تندروی شود و تنها راه دستیابی به منافع ملی مذاکره است؛ دشمن بیان می‏کند زمانی که مسلمانان امام کش شدند و اسلام نیز از کار افتاد، ولی چرا این اتفاق برای انقلاب نیافتد، زیرا در انقلاب اسلامی رهبر از جنس امام بود.

حجتالاسلام و المسلمین حاجی صادقی اظهارکرد: دشمن بیان می کند کسی که نگذاشت عصر خمینی به سر برسد، آیت الله خامنه ای است نه دفتر نشر آثار امام؛ دشمن میگوید در زمان همین رهبری باید کاری کنیم که خطوط قرمز رهبری تغییر کند و یا تحمیل رای علی الولایه کنیم، یعنی کاری کنیم که طبق مصلحت‌ها تصمیمی بگیرد که خواسته شخصی رهبری نیست؛ مثل امام علی(ع) که آتش بسی را پذیرفت که نمیخواست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha