شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌ الاسلام‌ محمد فتاحی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فتاحی گفت: مداحان باید از متون پرمحتوا و حماسی استفاده کنند و از قرائت متون غیرمستند و غیرتاریخی پرهیز کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت‌ الاسلام‌ محمد فتاحی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، امروز در گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان ایلام، اظهار کرد: باید سعی شود عزاداری‌های ما همراه با اعتلای اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده و امام زمان(عج) پسند باشد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس حسینی ما باید علاوه بر شور، شعور هم داشته باشد و از بزرگترها به خصوص پیرغلام‌ها برای تربیت و کسب تجربه نسل جوان استفاده شود، همچنبن کاری کنیم که در کنار رعایت منطق و مقررات و هنجارها، شور حسینی هم کم نَشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در ادامه با اعلام این که باید هیئات مذهبی و دسته‌جات حسینی، عزاداری‌های فاخری برگزار کنند، تاکید کرد: باید در مراسم‌ها از عناوین غیرمستند و همچنین برخی ابزار آلات غیرمتعارف استفاده نشود و سعی کنیم به روشی صحیح به عزاداری بپردازیم و برگزاری مراسم با موضوع‌های قرآن خوانی، سخنرانی روحانیون و تفسیر قرآن نیز در مساجد صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام‌ فتاحی با بیان این که ماه محرم ماه بیان معارف اهل بیت(ع) است، گفت: مداحان باید از متون پرمحتوا و حماسی استفاده کرده و از قرائت متون غیرمستند و غیرتاریخی پرهیز کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha