شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانیون رزمنده عراقی

حوزه/ مبلغان مجاهد عراقی با اشاره به خطرات همه پرسی استقلال کردستان، اعلام کردند: پایه این طرح اسرائیلی است و یک برنامه قدیمی بوده، جدید نیست و از طرف دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا به طور آشکار و از طرف دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به طور پنهانی حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق بعد از پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت در عراق و سوریه مطرح شد و تنها از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می شود. در همین راستا سرویس بین الملل حوزه  با مبلغان مجاهد عراقی که در جبهه های عراق علیه داعش مبارزه کردند به گفت‌و گو پرداخت.

 

روحانی رزمنده عراقی

حجت الاسلام باسم انصاری روحانی عراقی و از مجاهدان مبارز این کشور با اشاره به همه پرسی استقلال کردستان عراق در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گفت: همه پرسی کردستان از طرف همه گروه ها رد شده و هیچ رژیمی جز رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفته و تایید نکرده است؛ چرا که منافع و طمع های گسترده ای نسبت به این طرح دارد و سال هاست که این رژیم موسسه‌های اطلاعاتی تاسیس می کند که در جهت مصالح اسرائیل عمل کنند.

وی ادامه داد: حکومت و دولت عراق از طریق رئیس هیئت وزیران و پارلمان همه پرسی را رد کرده و نپذیرفتند و اگر چنین امری را بخواهند اجرا کنند ارتش و نیروهای نظامی برای جلوگیری از هر گونه اتفاق و هرگونه درگیری بین ترک ها و عرب ها از یک سو وکرد ها از سوی دیگر، در آن ورود پیدا می کنند .

شیخ باسم خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج مردمی عراق جان های عزیزی را به خاطر حفاظت از کشور و مقدسات و بیرون کردن داعشی ها نثار و ایثار کردند و همچنان از تمام سرزمین عراق دفاع و حمایت می کنند و از هر توطئه و نقشه و یا خطری که کشور عراق با آن روبرو باشد محافظت و دفاع می کنند.

 

روحانیون رزمنده عراقی

شیخ کاظم اسدی از روحانیان مجاهد عراقی با اشاره به خطرات اجرای همه پرسی در استقلال کردستان عراق گفت: همه پرسی در خصوص استقلال اقلیم کردستان غیر شرعی و غیر قانونی است؛ چرا که این نتیجه، یک روند نژادپرستانه توسط کردها بود و پایه این طرح نیز اسرائیلی است و یک برنامه قدیمی بوده و جدید نیست و از طرف دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا به طور آشکار و از طرف دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به طور پنهانی حمایت می شود.

وی ادامه داد: این پروژه تشکیل یک دولت کوچک نژاد پرست که گرایشی به اسلام ندارد را اجرا می کند و در همین راستا این دولت کوچک تقویت و مسلح می شود و بعدها کردها را از ایران وترکیه وسوریه جذب می کنند. همچنین منبعی از انحراف و جنگ های پی در پی در منطقه بر اساس و شیوه رژیم صهیونیستی غاصب وخبیث است.

روحانی عراقی تصریح کرد: اگر این دولت پایه ریزی شود در آن منطقه جنگ خانمان سوز اولیه ای بین کردها و عرب ها و غیر از آنها در داخل عراق به پا می شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی برخی غربی ها می خواهند،جنگ مستمر سلسله وار در منطقه مشتعل شود و آن را یک منطقه متشنج با (یک تنش و بحران دائمی) برای همه دولت های در حاشیه کردها تبدیل کنند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha