چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار شهردار قم

شهردار قم از اختصاص دو ردیف اختصاصی در بودجه امسال شهرداری به منظور حمایت از کانون های فرهنگی و توسعه و نوسازی مساجد قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد امروز طی سخنانی در دیدار با آیت الله اعرافی ، مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که یکی از برنامه های اصلی شهرداری در سال های اخیر، کاستن از میزان بدهی های شهرداری به افراد و ارگان ها و نهادها بوده است، ابراز داشت: در همین مدت از حدود 2 هزار میلیارد تومان که در این بخش مدیون بانک‌ها و پیمانکاران بودیم حدود هزار و 100 میلیارد تومان آن مستهلک شده  و ما در زمینه ساماندهی امور مالی و بدهی و دیون شهری ، گام های بسیار خوبی برداشته ایم.

وی با اشاره به این که بودجه سال جاری قم بر اساس برنامه راهبری قم 1400 بسته و اجرایی شده است، گفت: یکی از برنامه های جدی ما در عرصه خدمت به مردم ، اتمام پروژه های نیمه کار در سطح شهر بوده که به لطف الهی 98 درصد آن ها تکمیل شده و چند پروژه باقیمانده نیز به زودی به پایان می رسد.

شهردار قم همچنین با بیان این که با بازگشایی بسیاری از مسیرها و تقاطع ها در قم و افتتاح پروژه های مربوط به حمل و نقل شهری ، بسیاری از گره های کور ترافیکی در قم مرتفع شده است، افزود: فاز سوم بلوار مرجعیت نیز تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و به این طریق مسیر شهرک انسجام به پردیسان به عنوان یکی از محورهای مهم تردد مردم قم بازگشایی می شود.

وی همچنین با اشاره به تلاش جدی شهرداری و مدیریت شهری قم برای احیای بافت فرسوده گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد که جمعیت انبوهی را در درون خود جای داده که با همکاری بخش خصوصی و احیای این بافت ها و بازسازی آن ها ، خدمت شایان توجهی به شهر مقدس قم صورت می گیرد.

ساقائیان نژاد همچنین به اختصاص دو ردیف در بودجه امسال به منظور توسعه و نوسازی مساجد و حمایت از کانون های فرهنگی مساجد گفت: در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی نیز اهتمام خاصی در شهرداری قم وجود دارد که در آینده برنامه های بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha