جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام باید حقیقت برادری و برابری اسلامی را احیاء کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی شب گذشته در همایش مسئولان  هیئات  مذهبی استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر کریمه اهل آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد گفت: برگزاری مراسم عزاداری با شئون معیار اسلامی یکی از اساسی ترین وظائف مدیران هیئات مذهبی است.
وی تامین امنیت و معارف ناب اسلامی برای عزاداران حسینی را از جمله وظایف هیئات  مذهبی در ایام محرم دانست و ادامه داد: در عصر حاضر مومنان نباید در مقابل رسانه ها منفعل عمل کنند و نگذارند که رسانه ها فرزندانشان را از محافل اهل بیت علیهم السلام جدا کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: برگزاری مجالس عزادارای اباعبدالله الحسین پاسخ به چند مطالبه قرآنی است که اولین آنها تعظیم شعائر الهی است.
وی با شاره به ضرورت توجه به تحکیم وحدت در هیئات  مذهبی ادامه داد:  در هیئات مذهبی باید از هر برنامه ای که موجب سستی وحدت امت واحده اسلامی می شود پرهیز شود؛ باید جذب حداکثری و دفع حداقلی که ابعاد آن از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است سرلوحه تمام برنامه ها قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام باید حقیقت برادری و برابری اسلامی را احیاء کنند. پاسخگویی به ندای قرآن اصلی ترین رسالت هیات مذهبی معیار است و عزاداران حسینی با ارائه خدماتی خالصانه هویت برادری و برابری را در این مجالس درک می کنند.
وی ادامه داد: مومنان عزادار در این مجالس به درستی می آموزند که چگونه در غم اهل بیت علیهم السلام شریک بوده و حقیقت مودت به ساحت مقدس اهل بیت علیه السلام  را می توانند در این محافل به درستی درک کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در ادامه شناخت دشمنان اهل بیت علیه السلام  را از اساسی ترین محورهای معارفی  هیئات  مذهبی برشمرد. 
وی خاطرنشان ساخت: مجالس اهل بیت علیه السلام  مورد طمع دشمن است؛ بر این اساس اصلی ترین وظیفه مومنان در برابر معارف اهل بیت علیهم السلام این است که به درستی این معارف را بیاموزند و به طور دقیق به نسل های بعدی منتقل کنند.
انتهای پیام// 15/ 313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha