پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عزادرای محرم

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به وظایف مداحان و سخنرانان در ایام محرم گفت: یکی از وظایف مهم مداحان و سخنرانان ایام عزاداری امام حسین (ع) تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین انتقال آن به نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، شامگاه چهارشنبه در آیین شال گذاری مداحان و سیاه پوشان محرم اظهار داشت: مراسم عزاداری موجب زنده نگه‌داشتن نهضت امام حسین(ع) و احیای فرهنگ و مکتب ائمه اطهار(ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم حماسه پرشکوه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را با برپایی تکایا و مجالس روضه زنده نگه‌داریم، افزود: قیام امام حسین(ع) باعث شد تا دین اسلام زنده شود و برای همین پیامبر(ص) و امامان دستور داده‌اند که شیعیان یاد امامحسین(ع) را همواره گرامی بدارید.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در عصر حاضر دشمنان شیعه تلاش می‌کنند تا در میان مردم یاد امام حسین (ع) کم‌رنگ‌تر شود، گفت: چون هر چه یاد امام بیشتر شود مکتب شیعه بیشتر تقویت می‌شود و اینکه می‌بینید در برخی کشورها نسبت به بزرگداشت بزرگانی که از دنیا رفته‌اند حساسیت نشان می‌دهند و این بزرگداشت‌ها را نادرست می‌دانند هدف اصلی آنان این است که مکتب شیعه تقویت نشود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رعایت آداب عزاداری در ایام محرم نیز اظهار داشت: مداحان و ذاکران باید سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی بشناسند و از ورود هرگونه تحریف در مراسم عزاداری‌ها جلوگیری کرده و برای ایام محرم و صفر اشعار مناسب و سبک‌های شایسته انتخاب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های عصر ما چند چهره شدن استکبار دانست و تصریح کرد: شرط موفقیت در مواجهه با آن کسب بصیرت است، بنابراین یکی از رسالت‌های مداحان امروز ما بصیرت افزایی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر بصیرت افزایی با اخلاص مداح همراه ‌شود اثر فوق‌العاده‌ای بر جای می‌گذارد، گفت: شناساندن محبوبیت و مظلومیت در قالب اشعار و مراسم و در حقیقت معرفی اسلام ناب محمدی که برگرفته از آمیزه‌های دینی و سیره ائمه معصومین است از رسالت‌های مداح است

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی اظهار داشت: وظیفه ما به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی حفظ و تحکیم و توسعه وحدت در مقابله با تهاجم دشمن که با سلاح تفرقه و نفاق قصد نفوذ دارد، است.

وی تصریح کرد: در این برهه‌ی حساس تاریخ بشر، وظیفه‌ی همه‌ی ما مسلمانان، تمسک و پیروی از قرآن و عترت رسول خداست که بزرگ‌ترین منادی دهندگان دعوت به اتحاد و یکدلی همه‌ی مسلمانان جهان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: زیرا در منابع اسلامی به فراوانی می‌بینیم که تا چه اندازه برای رسول خدا (ص) موضوع وحدت بین مسلمین مهم بوده و ایشان به موازات گسترش توحید و یکتاپرستی در جامعه‌ی انسانی به توحید کلمه و وحدت امت اسلامی اهمیت زیادی می‌دادند و هیچ عاملی را، شکننده‌تر از ایجاد شکاف در پیکر امت اسلامی نمی‌دانست.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha