جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: اشک‌هایی که از چشم به دلایل مختلف خارج می‌شوند همه از یک منبع هستند ولی تفاوت‌هایی بین آنها هم از نظر فیزیکی هم معنایی وجود دارد ولی انسان‌های ظاهربین تصور می‌کنند که اشک‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات گفت: ایام محرم یک فرصت طلایی است برای شست‌وشوی گناهان، اصلاح مسیر زندگی و ملحق شدن به کاروانی که هزار و 400 سال قبل به راه افتاد و هنوز و تا قیامت همراهان خود را جلب و جذب خواهد کرد.

وی بیان کرد: گاهی در نگاه انسان‌های ظاهربین حوادث مختلف تفاوتی با هم ندارند و یک حادثه محسوب می‌شوند اما این حوادث در نگاه انسان‌های اهل اندیشه و فکر دارای تفاوت بسیاری است.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: اشک‌هایی که از چشم به دلایل مختلف خارج می‌شوند همه از یک منبع هستند ولی تفاوت‌هایی بین آنها هم از نظر فیزیکی هم معنایی وجود دارد ولی انسان‌های ظاهربین تصور می‌کنند که اشک‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته بر روی اشک‌ها نشان می‌دهد که اشک‌هایی که در حالت‌های مختلف از چشم خارج می‌شوند از نظر فیزیکی با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: علاوه بر ظاهر، اشک‌ها ازنظر معنی و حقیقت نیز متفاوت هستند؛ در حادثه عاشورا عده‌ای برای این مصیبت بزرگ گریه کردند ولی عده‌ای نیز آنقدر خندیدند که اشک از چشمانشان سرازیر شد.

وی با اشاره به رتبه‌بندی اشک‌ها از نظر معنی و حقیقت گفت: اولین رتبه، اشکی است که دارای احساس و عاطفه هست ولی همفکری ندارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: در این رتبه، گریه کننده برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گریه می‌کند ولی در مسیر ایشان نیست؛ او برای امام حسین(ع) اشک می‌ریزد ولی این اشک، اشکی نیست که امام(ع) فرمودند موجب بخشوده شدن گناهان می‌شود.

وی ابراز داشت: اشک دوم اشکی است که دارای احساس و عاطفه و همفکری هست ولی همراهی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: در کربلا عده‌ای با امام حسین(ع) همفکر بودند و برای ایشان اشک می‌ریختند ولی با امامشان همراه نشدند.

وی افزود: این افراد تفکرات حضرت را قبول داشتند و می‌دانستند حرف امام حسین(ع) حق است ولی همراه او حرکت نکردند.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: اشک سوم، اشکی است که احساس، عاطفه، همفکری و همراهی دارد و اینجاست که شما با حماسه حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) همراه و شریک شده و جزو اصحاب حضرت محسوب می‌شوید.

وی تصریح کرد: این اشک، اشکی است که وقتی فرشته‌های الهی آن را می‌سنجند می‌گویند این گریه کننده اگر در کربلا بود در صف یاران حضرت قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha