جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایوانغرب

حوزه/ امام جمعه شهرستان ایوانغرب گفت: احترام به استاد از مهمترین وظایف طلاب است و بزرگان دین و علما نیز به این مساله تاکید فراوانی داشته و آن را سبب تعالی و پیشرفت حوزویان دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایوان، حجت الاسلام حیدری، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایوانغرب گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، وظیفه ما طلاب جهت تروبج فرهنگ ناب حسینی و زینبی شروع می شود که در وهله اول باید اخلاص را مد نظر داشته باشیم. اخلاص یعنی این که انسان کار را برای خدا و به عشق انجام وظیفه بکند؛ کار را برای هوای نفس، برای رسیدن به مال، به ثروت و... نکند. که این هم با دقت در رفتار علنی و مخفی شخص مشخص است.  

وی افزود: احترام به استاد  از مهمترین وظایف طلاب است و بزرگان دین و علما نیز به این مساله تاکید فراوانی داشته و آن را سبب تعالی و پیشرفت حوزویان دانسته اند.

در ادامه، مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) ضمن خوش آمد گویی به طلاب خصوصا طلاب تازه وارد به حوزه، گفت: انسان نیاز به الگوی رفتاری و نمونه دارد. امامان معصوم(ع) و نیز حضرت زهرا(س) تمام شرایط الگو بودن را دارند و عقل حکم می کند انسان دنباله روی کسانی باشد که تاریخ کمالات و فضایل آنها را در خود نهفته است.

خانم عابدی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در طول تاریخ مردم نسبت به حوزه های علمیه نگاه متفاونی داشته اند و ما به عنوان شاگرد امام زمان(عج) باید با رفتار و گفتار خود انتظار مردم را در نظر بگیریم و در حفظ آبروی حوزه های علمیه تلاش مضاعفی به کار بریم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مبلغین خاطرنشان کرد: مبلغین تمام همت خود را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در این شهرستان و روستاها در این ایام به نمایش گذاشته اند و لازم است بیش از پیش به مراسم سخنرانی و روضه خوانی بپردازند، مردم را به این مراسم جذب کرده و مسایل دینی را به  آنها بیاموزند.

همچنبن خانم عابدی جوایز مرحله دوم مسابقه سیر مطالعاتی زمستان را به برندگان اهدا نمود و خانم ویسی از اساتید حوزه پیام حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران را قرائت  کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha