پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: مرحوم آیت الله راستی کاشانی حقیقتاً از آن دست شخصیت های برجسته ای بود که شیفته و عاشق امام خمینی (ره) و همه جانبه در خدمت انقلاب اسلامی بود.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ارتحال آیت الله راستی کاشانی به مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید و حوزه های علمیه و آحاد مردم ابراز داشت: ایشان حقیقتاً جامع دین و عمل و ریاست و کیاست بودند که سال های طولانی شاید در حدود 50 سال در حوزه های علمیه نجف و قم جزو اساتید شاخص به شمار می رفتند که از محضر بزرگانی چون مرحوم آیات عظام خویی ، بروجردی و حضرت امام(ره) در نجف اشرف بهره مند شده و به خصوص از یاران و شاگردان برجسته و دلباخته امام خمینی(ره) بودند، ضمن آن که خودشان هم از اعلام و اساتید مبرز حوزه نجف و قم محسوب می شدند.

وی افزود: علاوه بر این در مسایل فلسفی نیز از محضر علامه طباطبایی (ره) بهره مند شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم آیت الله راستی کاشانی از همان ابتدا در خط و مسیر نهضت امام امت بوده و به طور خاص یار و یاور و مورد اعتماد ایشان بودند ، چه آن که از طرف ایشان نیز مسئولیت های مختلفی در سال های پس از انقلاب عهده دار شدند.

وی یادآور شد: قبل از این که شورای عالی در حوزه تشکیل شود، آن زمانی که شورای مدیریت وجود داشت، این عالم بزرگوار در دوره اول شورای مدیریت ، نماینده امام (ره) بودند که البته در آن زمان مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در راس این شورا قرار داشتند.

این استاد حوزه گفت: ایشان بعدها جزو شورای عالی نیز بودند و پنج دوره قبل نیز که من هم در خدمت ایشان بودم رییس شورای عالی حوزه بودند و در آن زمان وقت کافی و مناسب برای تمشیت امور شورای عالی می گذاشتند که حقیقتاً ارزشمند و منحصر به فرد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: در همان دوره البته بیماری به ایشان فرصت نداد که خدمات بیشتری داشته باشند، کما این که در اواخر عمر، بیش از 15 سال در تهران تحت مراقبت و در بستر بیماری بودند.

وی در ادامه با بیان این که مرحوم آیت الله راستی کاشانی در سه بُعد علمی، اخلاقی و سیاسی شخصیت ویژه و برجسته ای بودند، ابراز داشت: آن میزان که بنده با ایشان حشر و نشر داشتم و کم هم نبود، ایشان هم یک شخصیت اخلاقی، مخلص و بسیار متواضع بودند و هم این در عرصه های علمی یکی از استوانه ها به شمار می رفتند ، ضمن آن که در بحث سیاسی نیز در خط انقلاب و نهضت امام(ره) قرار داشتند.

آیت الله غروی همچنین گفت: ایشان برای انقلاب هم واقعاً اهل ایثار و خطر کردن بود و چه در مجلس خبرگان، چه به عنوان عضو موثر جامعه مدرسین و حوزه های علمیه و چه دیگر نهادها که به نمایندگی از امام خمینی(ره) حضور داشت ، منشا برکات بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی بودند.

وی در خاتمه گفت: حقیقتاً خلأ چنین شخصیت های بزرگی برای کشور و حوزه های علمیه به سختی جبران می شود و امیدواریم که روح ایشان با اولیای الهی محشور و مورد رحمت پروردگار قرار گیرد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha