جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش طلایه داران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت و آگاهی است تا مبادا به جهلی که باعث وقوع حادثه عاشورا در آن سال‌ها شد، گرفتار نشویم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، امروز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، به اهداف اصلی قیام سالار شهیدان (ع) اشاره کرد و گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب بیداری، اندیشه و عزت‌طلبی است و ملت ایران به خوبی بر مدار اندیشه حسینی و مکتب عاشورایی حرکت کرده و استقلال و عزت کنونی جامعه را مدیون فرهنگ عاشورایی هستیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) درس آزادگی و افتخار به همه مسلمانان عالم داده‌اند و این درس تا ابد جاودان و جاری خواهد بود، افزود: نه تنها مسلمانان، بلکه بسیاری از پیروان ادیان دیگر الهی نیز سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان را الگوی خویش در آزادگی و آزادمردی قرار داده‌اند و دانشمندان و نویسندگان توانای بسیاری در سراسر جهان در مدح اقدام ارزشمند امام حسین (ع) دست به نگارش آثار فاخری برده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: حیات امام حسین (ع) از لحظه تولد تا لحظه شهادت، سرشار از درس‌های بزرگ از ایمان، اراده، عزت‌طلبی و ایثار است و بیان این درس‌های عظیم در منابر و در مراسمات عزاداری یک وظیفه بر دوش همه مداحان و وعاظ و روحانیون است.

حجت الاسلام نعمت اللهی بیان داشت: تکایا، حسینیه‌ها و مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در سراسر کشور یک ظرفیت عظیم فرهنگی و اجتماعی است که همواره در طول تاریخ نه تنها احیاگر اسلام ناب محمدی بوده بلکه به کانون اصلی بیداری اسلامی تبدیل شده و ملت مسلمان ایران از این ظرفیت برای پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن بهره‌ برده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد:  امر به‌ معروف و نهی از منکر یکی از درس‌های بزرگ قیام امام حسین (ع) است که تأثیر آن بر جامعه سبب اصلاح امور شده و خیر و برکت را دوچندان می‌سازد و امام حسین (ع) به مانند پدر و مادر خویش و به مانند رسول خدا پا در عرصه‌ای نهاد که اکنون همه عالم به آن اقتدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: همه فریضه‌های دیگر ما مسلمانان در گرو تحقق امر به معروف است و اگر جامعه‌ای از امر به معروف دور شود دچار انحطاط خواهد شد و همین وضعیت در زمان حیات امام حسین (ع) در جامعه رخ داده بود و یکی از اصلی‌ترین دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف در جامعه بود.

وی ادامه داد:  اگر قیام امام حسین (ع) شکل نگرفته بود و واقعه عاشورا رخ نمی‌داد، چیزی از اسلام واقعی باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در پایان گفت: امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما تبعیت از ولایت فقیه و بصیرت و آگاهی است تا مبادا به جهلی که باعث وقوع حادثه عاشورا در آن سال‌ها شد، گرفتار نشویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha