جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهشتی نژاد

حوزه/ شهید حجت الاسلام حاج سید حسن بهشتی نژاد از یک سو عالمی فاضل و شاگرد حضرات ‌آیات مظاهری، فاضل لنکرانی و مشکینی بود و از سوی دیگر خطیبی توانا و مسلط و دارای نَفَسی موثر در تغییرافراد و مدافعی جدی و سخت گوش در حفاظت از آرمان های انقلاب و اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا بهشتی نژاد، فرزند شهید حجت الاسلام بهشتی نژاد شهید شاخص روحانیت در سال 96  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید بهشتی نژاد در سن 36 سالگی و در سال 1360 در شب 21رمضان، پس از گرفتن احیای شب قدر، به همراه برادر زاده خردسال خود توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه پدرم مسئولیت های متعددی را از قبل انقلاب اسلامی براساس دغدغه مندی برعهده داشت گفت:  پس از سخنرانی آتشین  علیه رژیم منحوس شاهنشاهی در بیت آیت الله خادمی، تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشنهاد شهید مظلوم دکتر بهشتی به حوزه قضایی وارد شد و به ریاست دادگاه های انقلاب شیراز برگزیده شد.

فرزند شهید بهشتی نژاد تادامه داد:پ: شیراز در آن زمان وضعیت بسیار نابسامانی داشت،  براساس تلاش های مجدانه و دلسوزانه شهید بهشتی نژاد در مدت 9 ماه خدمت، وضیعیت بسیار بهبود یافت به نحوی که شهید آیت الله دستغیب از مرحوم پدرم در نماز جمعه تجلیل و قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های شهید، این بود  که در عین حال داشتن قاطعیت انقلابی، دارای رأفت اسلامی با مردم بود و این رفتار پدر موجوب جذب بسیاری از افراد خاصه منحرفین و منافقین در آن زمان شد.

حجت الاسلام بهشتی نژاد خاطرنشان کرد:خطبه های آتشین مرحوم پدر در کسوت امامت جمعه موقت اصفهان و اخلاق جذب کننده او خار چشم دمشنان خاصه منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی بود و همین امر باعث ترور شهید بهشتی نژاد شد.

وی تاکید کرد: مرحوم پدر در آخرین تصمیم خود قصد رفتن به مجلس شورای اسلامی و ورود به انتخابات را داشت که طبق پیش بینی ها آرای لازم را هم می آورد، ولی یک شب قبل از ورود به این عرصه توسط منافقین ترور شدند.

فرزند شهید بهشتی نژاد گفت: شناساندن چنین شخصیت هایی به نسل جوان  که از بعد عملی و رفتاری الگو هستند، امروزه امری ضروری است و متاسفانه برگزاری بزرگداشتی برای شهید بهشتی نژاد بعد از گذشت 36 سال کمی دیر به نظر می رسد، اما باید فرصت را مغتنم شمرد.

وی با بیان اینکه نسل جدید انقلاب از بسیاری حقایق انقلاب اسلامی بی خبر هستند وباید رشادت ها و تلاشهای شهیدان برای رسیدن نظام جمهور ی اسلامی به این مرحله بازگو شود، تصریح کرد: شهید بهشتی نژاد علاوه بر آنکه از لحا سیاسی و تحلیلی بسیار قوی و انقلابی بود و همواره مصالح انقلاب اسلامی را بر مصالح و منافع شخص خود ترجیح می داد، در زمینه تحصیل علوم حوزوی نیز مصمم وجدی بودو از محضرت آیات اعظامی چون فاضل لنکرانی، مشکینی، مظاهری، مرتضی حائری  تلمذ کرده بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha