جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در جمع مبلغان، گفت: روحانیون در منبرهای خود باید ابن زیادهای زمان را به مردم معرفی کنند و اگر مبلغان فقط به تاریخ صدر اسلام بپردازند و منافقان عصر حاضر را معرفی نکنند، به جای کمک به امام حسین(ع)، دشمنان امام را یاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ،  که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 67 سوره مائده خصاب به نبی مکرم اسلام(ص) می فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ/ ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد. خداوند کافران را هدایت نمی‌کند»

وی در ادامه با بیان این که مبلغ دینی باید روحیه حمایت از مظلومان داشته باشند و در مقابل ظالمان سکوت اختیار نکنند، افزود: روحانیون در منبرهای خود باید ابن زیادهای زمان را به مردم معرفی کنند و اگر  مبلغان فقط به تاریخ صدر اسلام بپردازند و منافقان عصر حاضر را معرفی نکنند، به جای کمک به امام حسین(ع)، دشمنان امام را یاری کرده اند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: توجه به امامت و ولایت از مسائل اساسی تبلیغ است و با حفظ وحدت همه وظیفه داریم برای اعتلای این ارزش تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: همان گونه که امام حسین(ع) عامل وحدت بودند لازم است ماهم در مسیر وحدت حرکت کنیم و مروج یکپارچگی بین مردم و مسئولان باشیم.

 امام جمعه قزوین از ملبغان خواست اهداف نهضت قیام امام حسین(ع) از جمله اقامه نماز، قرائت قرآن، اخلاق انسانی، ذلت ناپذیری، مبارزه با انحراف و امر به معروف و نهی از منکر را در این ایام برای مردم بازگو کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه  قزوین تصریح کرد: ماه محرم ظرفیت مناسبی برای تبلیغ دین اسلام و فلسفه نهضت امام حسین(ع) است و روحانیون در این ایام باید در ترویج اقامه نماز، تفسیر و تلاوت قرآن، احکام، نذر فرهنگی، وحدت و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را نادیده بگیرد خداوند متعال او را خوار و ذلیل می‌کند، از این رو انسان در مقابل هر باطلی باید حامی حق باشد و معروف را بزرگ و محترم بشمارد و آن را گرامی بدارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید ظلم‌هایی که هر روز در جهان به انسانیت می شود را برای مردم تبیین و موضع خودمان و نقش مقام معظم رهبری را در موفقیت کشور تبیین کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha