شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی حوزه

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان از راه اندازی سطح ۲ حوزه در برخی مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 97-96 طلاب مدارس علمیه صادقیه و رضویه خرم آباد در سطح 2 حوزه و همچنین طلاب مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد می توانند در پایه 10 حوزه در مدارس به ادامه تحصیل علوم حوزه مشغول شوند، گفت: در این مدارس قریب به 30 طلبه برای سطح 2 و پایه 10 پذیرش شده اند .

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه از 13 مدرسه علمیه استان لرستان 9 مدرسه از سطح 2 حوزه برخوردار هستند ،خاطر نشان کرد: پیگیری ها و رایزنی ها برای اخذ مجوز مراکز تخصصی تفسیر، کلام ، فلسفه و ... برای حوزه علمیه استان لرستان ادامه دارد که امید می رود با تامین زیرساخت های لازم، طلاب لرستانی از وجود رشته های تخصصی حوزه بهره مند شوند .

حجت الاسلام موسوی، وجود رشته های تخصصی حوزه برای طلاب را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: وجود رشته های تخصصی به تبلیغ موثر و کارآمد جهت می دهد و نیاز است برای تربیت مبلغان صاحب علم و تخصص در رشته های خاص رشته های تخصصی با گرایشهای مورد نیاز در حوزه راه اندازی شود .

وی در پایان با اشاره به پیشرفت علوم در ابعاد گوناگون، بیان داشت: همزمان با پیشرفت علوم در زمینه های گوناگون، توسعه رشته های تخصصی حوزه نیز ضرورتی انگارناپذیر برای پاسخگویی به شبهات و سوالات مخاطبان خواهد بود و می تواند در توسعه و اشاعه تمدن اسلامی و مکتب شیعی به مناطق مختلف جهان موثر باشد .  

  

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha