شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید دولتمردان ایران اسلامی، هزینه آمریکایی ها را درعهد شکنی ها بالا ببرند و پاسخ رئیس جمهور بی اخلاق آمریکا را قاطعانه بدهند، چراکه امروز حتی آنانی که در ظلم و ستم این شیاطین شک داشتند، متوجه رذالت آنان شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه پنج شنبه، در همایش «اذن عزا» به مناسبت تعویض پرچم حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: جریان کربلا فقط متعلق به سال 61 هجری نیست، بلکه هر کجا ظلمی باشد، باید سالک طریق حسین(ع) بکوشد و این ظلم را فریاد بزند.

وی با بیان این که عاشورا یک راه، منطق و گفتمان است، تصریح کرد: عاشورا گفتمان ظلم ستیزی و ایستادگی برابر ستم، گفتمان امر به معروف ها و نهی از زشتی ها و پلشتی ها و گفتمان ایستادگی، مقاومت و خستگی ناپذیری در برابر دشمنان است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که پیام حسین بن علی(ع) زمان و مکان را در هم نوردیده تا جایی که پس از هزاران سال این پیام همچنان در تاریخ و زمان های مختلفی برای بشریت طنین انداز است، خاطر نشان کرد: امروز در هر کجای عالم کسی راه حسین و مبارزه با ظلم، حق خواهی و عدالت خواهی را پیشه کند لبیک به ندای یاری امام حسین(ع) داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که فرمودند «انقلاب جلوه عاشورای ابا عبدالله الحسین(ع) است»، ابراز کرد: ریشه انقلاب ما جلوه کربلای ابی عبد الله(ع) و عاشورای حسینی بوده و در جهان امروز با یزیدیانی مواجهیم که ظلم، بدعهدی و میثاق شکنی می کنند و اهل وفای به عهد و پایبندی به تعهدات خویش نیستند.

وی با بیان این که با این حال عاشوراییان زمان، به جنگ با این دشمنان رفته و در برابر یزدیان صف آرایی می کنند، بیان کرد: 70 سال ظلم بر مردم فلسطین، کشتارهای ناجوانمردانه در کره خاکی و جنایت هایی که امروز در میانمار صورت می گیرد، همه تحت اشراف و با حمایت و پشتوانه نظام سلطه بوده و امت های اسلامی باید ندای مظلومیت مظلومان را فریاد بزنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز آنچه در یمن صورت می گیرد، با حمایت و پشتوانه نظام سلطه و به دست شیطان بزرگ و داعشی هاست که خانه ها را ویران می کنند، گفت: آنانی که در مکتب حسینی ایستادگی را آموختند، در برابر ظلم آنان نباید آرام بنشینند، چراکه ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با ظلم در جهان به برکت تاسی از حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ایران با آمریکا پیمانی به عنوان برجام بست، اما آنان نقض پیمان و عهد شکنی کردند، تصریح کرد: باید دولتمردان ایران اسلامی، هزینه آمریکایی ها را در این عهد شکنی بالا ببرند و پاسخ رئیس جمهور بی اخلاق آنان را قاطعانه بدهند، چراکه امروز حتی آنانی که در ظلم و ستم این شیاطین شک داشتند، متوجه رذالت آنان شده اند.

وی با بیان این که دولتمردان ما به تبعیت از رهبر بصیرت آفرین قهرمان ساز جمهوری اسلامی ایران باید در برابر آمریکایی ها آنچنان ایستادگی کنند که آنان به ندامت و پشیمانی بیافتند، اظهار کرد: امروز حکومت و نظام اسلامی به واسطه اتکا به خداوند متعال و تاسی به حسین بن علی(ع) از اقتدار بالایی برخوردار است و همه باید بدین اعتقاد داشته باشند که گره گشایی از مشکلات کشور به دست جوانان برومند ایران اسلامی به تبعیت از مقتدای قهرمان ساز کشور ممکن است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید همگان به نیروها و توان داخلی اتکا کنند، چراکه بیگانگان مشکلی را حل و مرتفع نخواهند کرد، خاطر نشان کرد: کشورمان حسینی و نظاممان عاشورایی است و دولتمردان باید بدانند که با تکیه بر این دستگاه عاشوراییِ انسان ساز و تحول آفرین می توانند در کشور و جهان تحول ایجاد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ترامپ IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    0 0
    یعنی اگر رئیس رئیس جمهور میشد قیافش در سازمان ملل خنده دار بود میخواست چه کسشعری بگه