پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق خواستار اصلاح سازمان ملل متحد شد و بر ضرورت مشارکت ملت ها در حل مشکلات جهان تاکید کرد و اشاره کرد: بحران همه پرسی کردستان ناشی از غیاب نقش سازمان ملل است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق خواستار اصلاح سازمان ملل متحد شد و بر ضرورت مشارکت ملت ها در حل مشکلات جهان تاکید کرد و اشاره کرد: بحران همه پرسی کردستان ناشی از غیاب نقش سازمان ملل است.

آیت الله مدرسی در بیانیه هفتگی خود گفت: ما خواستار اصلاح ساختار های سازمان ملل متحد هستیم تا این سازمان بتواند به مسئولیت هایش که برجسته ترین آن حل درگیری های بین المللی است، عمل کند.

ایشان افزود: بحران شبه جزیره کره مثل بحران خاورمیانه از پیامد های جنگ جهانی دوم است و همچنان جهان را نگران و صلح را تهدید می کند و مشکلات بسیاری را بوجود آورده که بارز ترین آن گسترش تروریسم است.

ایشان همزمان تاکید کرد: نمی توان دستگاه های سازمان های بین المللی را به تنهایی مسئول ناکامی در حل مشکلات جهان و متوقف ساختن جنگ های بیهوده از جمله آنچه در یمن می گذرد، دانست.

آیت الله مدرسی خواستار مشارکت ملت ها در حل مشکلات و استفاده از قدرت ایمانی آنان شد؛ به خصوص در موارد مرتبط با مسائل روز جوامع مثل بحران آب و هوا که آخرین آن توفان های سه گانه بود که دریای کارائیب و ایالت های متحده را در نوردید و خسارت های محیطی سنگینی را وارد کرد.

این عالم شیعی تاکید کرد: علمای دینی باید به مسئولیت های خود در مقابله با تروریسم و اصلاح اوضاع، کم کردن شکاف میان ملت های پیشرفته و در حال توسعه و جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی، عمل کنند.

در خصوص مسائل داخلی آیت الله مدرسی گفت: عمل نکردن سازمان های بین المللی به نقش خود سبب اشغال عراق در سال 2003 میلادی (۱۳۸۱ش) و مصیبت های هولناک ناشی از آن شد.

ایشان افزود: ما همچنان هزینه های آن حادثه دردناک را می پردازیم و همه پرسی اقلیم کردستانی چیزی شبیه آن حادثه است. از خداوند متعال می خواهیم که در هر حال ما را یاری کند و تنها خداوند یاری رسان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بان کیم یون IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    0 0
    باشه دستور اصلاحیشو میدم دست شما ....