پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رژه سالانه «روز مسلمان» در نیویورک برگزار می‌شود

حوزه/ رژه سالانه وحدت «روز مسلمان» با حضور مسلمانانی از نژادها و اقوام مختلف سرتاسر دنیا که پرچم‌های کشورهای مبدا را به دست دارند با هدف بزرگداشت فرهنگ و میراث اسلامی، در خیابان‌های شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از metro، رژه سالانه «روز مسلمان» 2017 قرار است روز یکشنبه در خیابان‌های شهر نیویورک در آمریکا برگزار شود. مسلمانان محله‌های مختلف شهر نیویورک فردا در محله منهتن با هدف بزرگداشت میراث دینی و فرهنگ اسلامی گردهم جمع می‌شوند. مسلمانانی که تک تک آن‌ها از نژادها و قومیت‌های مختلفی از سرتاسر دنیا هستند، با در دست داشتن پرچم کشورهای مبداء، در این رژه اسلامی شرکت می‌کنند.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مسیرهای مشخصی برای رژه اعلام شده است و قرار است حرکت جمعیت از ساعت 12:30 به سوی محل برگزاری مراسم جشن آغاز شود. گفتنی ست این رویداد تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و  پلیس نیویورک نیز طی بیانیه‌ای از بسته بودن خیابان‌ها به این منظور خبر داده است.

رژه وحدت «روز مسلمان» نخستین بار در سال 1985 در آمریکا برگزار شد و از آن زمان تاکنون به یکی از بزرگترین گردهمایی‌ها و تجمعات اسلامی مسلمانان برای دفاع از میراث و هویت دینی‌شان در ایالات متحده تبدیل شده است. لازم به ذکر  است در رژه امسال برای نخستین بار قرار است یکی از رهبران یهودی حامی مسلمانان حضور داشته باشد. مارک اسپنسر از رهبران یهودی قرار است در حرکتی نمادین در این رژه به عنوان یکی از برگزارکنندگان افتخاری حضور داشته باشد.

شمسی علی امام جماعت مسجد و رئیس بنیاد مسلمانان آمریکا که از برگزارکنندگان اصلی رژه روز مسلمان می‌باشد می‌گوید: رژه امسال بیش از همیشه از اهمیت برخوردار است به ویژه به سبب شرایط سیاسی حاد و نگران‌کننده‌ای که در آن قرار داریم.

وی در ادامه افزود: نژادپرستی، اسلام‌هراسی، تبعیض، تعصب و نفرت در کشور ما رو به ترویج و گسترش داشته و این خطرناک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha