جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مسیر توسعه از تربیت درست آینده سازان جامعه می گذرد، گفت: رمز پیشرفت و توسعه جوامع امروز نیروی انسانی است، بنابراین تربیت انسان مهم‌ترین رسالت معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی، در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید رحمانی، با بیان اینکه امروز جهان روی تفکر و اندیشه سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: اگر معتقدیم راه توسعه از منابع انسانی می‌گذرد و می‌خواهیم در این راستا حرکت کنیم باید این حرکت از آموزش و پرورش آغاز شود و در این راه از ظرفیت و تجربیات انسان‌هایی که عمر خود را در این راه گذاشته‌اند، استفاده شود و راهی جز این نیست و باید به تعلیم و تربیت و اخلاق توجه شود.

وی با تاکید بر این که برای دستیابی به این مهم، باید معلم در جامعه، جایگاه اصلی خود را بیابد، افزود:  مهم ترین رسالت معلمان انتقال دانش و علم به متعلمین است و ویژگی دیگر معلم "بیان" است که بالاترین نقش را در جذب مخاطب دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری تمام حوزه‌ها را می‌شناخت، تصریح کرد: مقالات و سخنرانی های شهید مطهری ناظر به مسئله زمان است، بنابراین امروز در حوزه آموزش و پرورش و حوزه عالی کشور باید به نیاز جوانان توجه داشته باشیم و بدانیم به کدام حوزه باید بیشتر بپردازیم.

 وی با بیان اینکه مهم ترین رسالتی که خدا و پیامبران برگزیدند، تربیت انسان ها بود، خاطرنشان کرد: رمز پیشرفت و توسعه جوامع امروز نیروی انسانی است، بنابراین تربیت انسان مهم‌ترین رسالت معلمان است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد:  رزمندگان در هنگام دفاع مقدس با خدای خود راز و نیاز می کردند و خلوصی در این ارتباط وجود داشت و با تدین، تفکر و اعتماد به نفس کار می کردند، به همین دلیل ده ها و صدها نفر را از جلوی خود برمی داشتند.

امام جمعه شهرستان تاکستان افزود: از خودگذشتگی و ایثار از دیگر ویژگی های رزمندگان دردوران دفاع مقدس بود که در راه پرخطر از یکدیگر سبقت گرفتند و به شهادت رسیدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس، عنوان داشت: هشت سال پایداری و حماسه مقدس، میراث معنوی جاودان و ارزشمندی است که با الهام از نور ایمان به خدا، وحدت کلمه و صلابت اراده ملت ایران به دست آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha