جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/حضرت آيت الله مكارم شيرازى به مناسبت فرا رسيدن عاشوراى حسينى با صدور بیانه ای پنج ماده ای توصیه هایی مهمی به مسئولان هیئت ها، خطبا، مداحان و عزاداران حسینی کردند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عاشورا با تمام شكوه و عظمتش فرا مى‌رسد و خون تازه‌اى در عروق همگان، مخصوصاً عاشقان مكتب حسينى به جريان مى‌اندازد.

ملّت مسلمان ما بلكه غير مسلمانان، بسيارى از درس‌ها را از مكتب سالار شهيدان كربلا آموخته‌اند و باز هم درس‌هاى بيشترى در اين دانشگاه بزرگ ايثار و شهادت خواهند آموخت.

عزاداران حسينى، اعم از خطبا، مداحان، مسؤولين هيئت‌ها و همه كسانى را كه به هر عنوان مشتاقانه در اين مراسم شركت مى‌كنند ـ مخصوصاً جوانان عزيز كه نقش اصلى را دارند ـ به رعايت نكات زيرا توصيه مى‌كنيم:

* همگى سعى كنند با درس‌هاى مهم اين قيام مقدس و اهداف آن، بيشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگى خود قرار دهند تا از شور و شر دنياى مادى و نقشه‌هاى ظالمان در امان بمانند.

* از كارهايى كه موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن مى‌شود، مخصوصاً قمه زدن و اعمالى مانند آن بپرهيزند، زيرا دشمنان براى دگرگون ساختن چهره اين مراسم عظيم، تنها همان صحنه‌ها را در رسانه‌هاى خود منتشر مى‌كنند، تا از جاذبه‌هاى فوق العاده اين مراسم بكاهند و مردم دنيا را بدبين سازند.

* در خواندن اشعار و سينه زنى از سبك‌هاى مبتذل كه در شأن اين مراسم باشكوه نيست، بپرهيزند و به سبك‌هاى سنگين سنتى اهميت دهند.

* خطباى محترم و مداحان عزيز، نقش اصلى را در آگاه ساختن مردم دارند. آنها بايد اين مراسم را رمز وحدت، معرفى كنند و از آلوده شدن مجالس حسينى به مسائل سياسى جناحى و تفرقه‌انگيز يا اهانت به مقدسات ديگران كه مايه تفرقه است، بپرهيزند.

* از هر گونه اسراف در اطعام عزاداران و امور ديگر، اجتناب نمايند و سعى كنند، مجالس شبانه، موجب ناراحتى همسايگان نشود و در همه حال خلوص نيت را فراموش نكرده و رضاى خداوند به عنايت سالار شهيدان، حسين عزيز را طلب كنند.

قبولى اعمال همه اين عزيزان را از خداوند مسئلت دارم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha