پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و معنویت در مدارس و بین دانش آموزان راهکاری موثر در تربیت نسلی مومن و انقلابی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در مراسم بازگشایی مدارس با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن اخلاق و ارزش های دینی در بین دانش آموزان بیان داشت:معلمان پرچمداران اشاعه دین و آگاهی در جامعه هستند و باید در ارتقاء فرهنگ دینی و تربیت نسلی مومن و انقلابی کوشا باشند .

وی با اشاره به اینکه معلمان باید در تربیت نسلی موحد، علمی ،استکبار ستیز و ایثارگر رسالت خود را انجام دهند، بیان داشت: معلمان تلاش کنند با تعلیم و تربیت نسلی پویا و باسواد در اشاعه فرهنگ و ارزش های اخلاقی گام بردارند .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: مدرسه نقطه آغاز پیشرفت جامعه است و معلمان و دانش آموزان نیز پرچمداران رشد و پیشرفت در جوامع هستند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه معلمان باید به به تهذیب نفس در بین دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند خاطر نشان کرد :آمیختگی تحول معنوی و مادی موجب ایجاد تحول در نیروی انسانی خواهد شد .

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب عقاید و افکار نسل جوان را مورد هجمه قرار داده اند گفت:در این راستا مبلغان،معلمان و مربیان باید با ایجاد بصیرت افزایی در برابر این هجمه ها بایستند و رسالت تبلیغی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبلغان، معلمان و مربیان باید در نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان با دلسوزی گام بردارند، افزود: نهادینه کردن فرهنگ نماز به ویژه نماز اول وقت از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر پیشگیری می کند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان بیان داشت: معلمان باید به نهادینه کردن معنویات، ارزش های اسلامی و انقلابی در بین دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند و با اخلاص و سعه صدر این رسالت خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha