شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاه حسینی

حوزه/ حجت الاسلام شاه حسینی با اشاره به سابقه حوزه های علوم اسلامی در دانشگاه ها، گفت: در سال گذشته در کل کشور حدود ۵۰۰۰ نفر در این حوزه ها ثبت نام کردند که دانشگاه صنعتی اصفهان با ۴۶۰ نفر اولین رتبه را از آن خود کرد.

حجت الاسلام غلامرضا شاه حسینی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان گفت: تربیت طلبه هایی جوان و پر انرژی برای اثر گذاری در جامعه ازمهم ترین ماموریت های حوزه علوم اسلامی در دانشگاه ها است.

وی  با اشاره به خلاء جامعه از طلاب جوان و اثر گذار بیان کرد: گاهی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در اواسط دوران تحصیل انصراف می دادند و به سمت حوزه علمیه کشیده می شدند که در میان دانشگاه ها از جوانان مومن و با ایمان و پر انرژی خالی می شد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر خطر و دغدغه جامعه از نبود حوزه های علوم اسلامی در دانشگاه ها، عنوان کرد: یکی از دلایل تاسیس دانشکده های علوم اسلامی بر اساس مسائل تربیتی است که متاسفانه در دانشگاه های سطح کشورمان به این مسئله توجهی نمی شود.

وی تصریح کرد: تبیین ماموریت تخصصی دانشگاهیان، تبیین اهداف و آرمان های دانشگاه، تبیین معرفتی و مهارتی جهاد علمی، اتخاذ رویکرد مساله محور و نظام محور، حاکمیت تربیت در تمامی اضلاع و رشد اخلاقی  و معنوی مهم ترین اهداف حوزه علوم اسلامی در دانشگاه ها محسوب می شود.

وی با تاکید بر موضوع اصلی آموزش در این حوزه اظهار کرد: نظام اندیشه حق و باطل و قاعده محور و موضوع محور بودن بر اساس قرآن رکن اصلی آموزش در حوزه های اسلامی در دانشگاه ها است .

حجت الاسلام شاه حسینی با اشاره به سابقه حوزه های علوم اسلامی در دانشگاه ها تصریح کرد: در سال گذشته در کل کشور حدود 5000 نفر در این حوزه ها ثبت نام کردند که دانشگاه صنعتی اصفهان  با 460 نفر اولین رتبه را از آن خود کرد.

وی با اشاره به شرایط پذیرش حوزه های علوم اسلامی عنوان کرد: برای شرکت در دوره های تخصصی و عمومی ثبت نام و مصاحبه انجام می شود و دانشجویان می توانند بدون پرداخت شهریه در این دوره ها مشغول به تحصیل شوند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اساتید بر جسته دانشگاه صنعتی اصفهان و امکانات دانشگاهی و همچنین همکاری مدیریت دانشگاه بیان کرد:زمان برگزاری کلاس های دوره عمومی پنج شنبه ها صبح و بعد از ظهر به مدت یک سال در دانشکده علوم اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی افزود: طول دوره تخصصی دو تا سه سال و صورت پودمانی و تخصصی در شاخه های رسانه، تاریخ، تفسیر، سبک زندگی، زن و خانواده و اقتصاد اسلامی و دیگر رشته ها برگزار می شود.

حجت الاسلام شاه حسینی گفت: مهلت ثبت نام  دوره سال جدید تحصیلی در دانشگاه تا 10 مهر ماه به صورت اینترنتی و مصاحبه به صورت حضوری انجام میگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha