پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری - المصطفی

حوزه/ هدایت تحصیلی هوشمندانه یکی از مولفه های مهم در جامعه المصطفی است، نگاه طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی به نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه هدفمند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری،طی جلسه ای که در بازدید از مجتمع آموزش عالی بنت الهدی داشت، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، اظهار داشت: باید قدردان نگاه بلند حوزوی و رسالت اسلامی و دینی همه المصطفائیان باشیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی اگر بخواهد عرصه آموزش و پژوهش را در فضای بین الملل به منصه ظهور برساند، نیازمند معاونتی در هم تنیده در تمام بخش های فعالیتی است، اظهار داشت: با توجه به رسالت جامعه المصطفی العالمیه، هر اتفاق مبارک علمی که در مراکز مختلف آن رقم می خورد، نیازمند بازتاب بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری با تأکید بر این که در فضای بین الملل نباید از ارتباطات محتوایی غافل باشیم، خاطرنشان کرد: معاونت ارتباطات و بین الملل در مدیریت فرایندهای علمی و آموزشی داخل کشور و عرصه بین الملل کمک کار نهادهای علمی و آموزشی جامعه المصطفی است.

وی تصریح کرد: اساتید و متولیان عرصه آموزش باید همتراز با نیازهای جهانی و منطقه ای پیش رفته، طلاب و دانش پژوهان را با نگاه پاسخ به نیازهای معرفتی در تراز بین المللی تربیت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری بحث هدایت تحصیلی هوشمندانه را یکی از مولفه های مهم در جامعه المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: ورود طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی باید به صورت هدفمند و با نگاه به نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه هدف صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که هوشمندسازی فرایندهای آموزشی و توجه به هدایت تحصیلی نیازمند شناسایی اقتضائات بین المللی است، خاطرنشان کرد: نگاه طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی  به نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه هدفمند باشد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی به اهمیت جایگاه بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: حوزه بانوان از ظرفیت های بالقوه فراوانی در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی برخوردار است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فعالیت در حوزه مطالعات زنان و پاسخ به چالش های علمی پیش رو در این عرصه را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی بنت الهدی باید با ورود به عرصه های مختلف علمی و پژوهشی پیشتاز اصلاح نگاه های دینی حوزه زنان در عرصه های بین المللی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری برگزاری سمینارهای آنلاین و استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یکی از رویکردهای مهم در حوزه تحکیم دانش های دینی عرصه بین الملل عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با فعال سازی هوشمندانه ظرفیت فضای مجازی، سمینارها و همایش های آنلاین مشترکی با نهادهای علمی کشورهای مختلف در حوزه مطالعات زنان برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha