شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست علمی پژوهشی در شعر عاشورایی

حوزه/ نشست علمی « پژوهشی در شعر عاشورایی»  همزمان با آغاز ماه محرم، با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و گروه زبان و ادبیات فارسی  به صورت وبینار دردانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این نشست علمی با ارائه خانم دکتر منصوره رضایی از استادان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، برگزار شد.

وی ضمن تعریف شعر عاشورایی که شاخه ای از شعر آیینی است، به تبیین ابعاد مختلف آن پرداخت، و در ادامه نخستین شاعران عاشورایی سرا را معرفی و نمونه هایی از اشعارشان را بیان کرد.

در ادامه، دبیر علمی نشست آقای محمد سعیدنیا با کارشناس برنامه  به واکاوی سیر تاریخی شعر عاشورایی، عوامل ترویج و نقش حکومتها در این نوع شعر و نمادها وسمبل های این گونه شعری پرداختند.

گفتنی است: نقش شعر عاشورایی در دوران دفاع مقدس و نهضت بیداری اسلامی، از دیگر مباحث مطرح شده در این وبینار بود که در پایان برنامه، کتب و نرم افزارهای مرتبط با شعر عاشورایی معرفی شدند.

شایان ذکراست: گروه زبان و ادبیات فارسی با همکاری معاونت های این دانشگاه تاکنون نشست های علمی و فرهنگی متعددی را به  صورت وبینار برگزار نموده است.

۳۱۳/۱۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha