پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام علی خادمی - خراسان شمالی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: خون شهدای انقلاب و نظام اسلامی ارزش‌های انقلاب اسلامی را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی بیمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز بجنورد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت:  فضيلت شهادت كه همان رسيدن به معبود و ملكوت الهي است در خلوص و پاكي جوانان ما تبلور عيني يافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: شهادت جايگاهي است كه در دين اسلام منزلت آن ترسيم شده است و هيچ عابدي نمي‌تواند در هم‌ترازی عبادت خود به اين جايگاه برسد.

حجت‌الاسلام خادمی با بيان اينكه شهداي انقلاب و جنگ تحميلي با طهارت و پاكي نهاد وارد ميدان مبارزه شده و دشمن را در رسيدن به كام خود ناكام گذاشتند، گفت: آنچه خانواده‌هاي شهدا به آن افتخار مي‌كنند ايثار و ازجان‌گذشتگی جوانانشان بود كه بي‌ادعا به جبهه‌ها عازم شده و دشمن را مغلوب خود كردند.

وی تصریح کرد: شهادت یک معامله سودمند و شیرین است که درنهایت به قرب الهی می‌رسد و به‌راحتی هر کسی نمی‌تواند در این راه گام بردارد مگر اینکه از باور و اعتقاد عمیقی برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه بهترین مرگ، شهادت در راه خداست، افزود: تمامی ما با عزم و اختیار خود به سمت مرگ می‌رویم، اما چه مرگی بهتر از شهادت چراکه تفاوت شهدا با ما این است که این بزرگواران انتخاب‌گر و با شناخت به سوی پروردگار می‌روند.

وی اظهار داشت: جامعه بشری دچار فراز و فرودهای بسیاری است و شهادت خون دوباره‌ای است که به پیکره نیمه‌جان جامعه تزریق‌شده و همچون رمق دوباره آن را به حرکت وا می‌دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به جایگاه رفیع امام حسین (ع) گفت: سالار شهیدان بهترین گزینه و بهترین انتخاب را برگزید و مراتب سخت‌تر و شرایط دشوارتری را پشت سر گذاشت و از جایگاه والاتری نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه صرف دیدن و شنیدن خاطرات نمی‌تواند ما را با جایگاه واقعی شهادت آشنا کند، اظهار داشت: باید در کنار دیدن و شنیدن خاطرات شهدای اسلام، در مسیر آن‌ها نیز گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در قرآن و جایگاه آن گفت: شهادت به‌عنوان جایگاهی ویژه‌ای در قرآن یاد شده و هرکس به این مقام رسد شامل لطف و رحمت خدا خواهد شد و در نزد پروردگارش روزی خواهد خورد.

وي در پايان سخنان خود بر لزوم حفظ جايگاه و اهميت خانواده شهدا و ايثارگران در جامعه تأکید كرد و اين حرمت‌گذاري را در نهادينه شدن فرهنگ ايثار و شهادت بسيار تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha