پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه از ارسال ۵۹۰ اثر به اولین دوره جشنواره استانی علامه حلی خبر داد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد جنبش نرم افزاری و تولید علم در جامعه، همچنین لزوم قلم به دست شدن طلاب جوان، اظهار داشت: به یاری خداوند تبارک و تعالی جشنواره علامه حلی برای اولین بار در استان کرمانشاه برگزار شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه: با بیان اینکه حدود 590 اثر از حوزه های علمیه خواهران و برادران به دبیرخانه جشنواره واصل شده است، گفت: از این تعداد، 80 اثر برگزیده حوزه علمیه خواهران و 13 اثر آن برگزیده حوزه برادران بود که به بخش کشوری و پایانی جشنواره راه یافتند.

وی افزود: جشنواره با استقبال بسیار خوبی از جانب برادران و خواهران صورت گرفت. البته مطالبات ما بسیار بالاتر است و تمامی طلاب استان، چه کسانی که تحصیل می کنند و چه کسانی که خارج از محدوده تحصیل فراغتی دارند، صاحب قلم شوند و به واسطه این جشنواره آثار مکتوب خود را در جامعه به منصه ظهور برسانند.

حجت الاسلام قلعه بالایی خاطر نشان کرد: طلاب به لحاظ گفتاری بیش از نوشتاری کار کرده اند و سواد گفتاری آن ها بیش از سواد نوشتاری شان است. لذا باید قلم آن ها نیز تقویت شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه ممکن است مطلبی به ذهن طلبه ای بیاید که برای دیگران بسیار راهگشا باشد، گفت: امیدواریم روزی همه منابر و خطابه های آقایان مکتوب شود تا مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت ممکن اختتامیه جشنواره در استان برگزار و به برگزیدگان آن جوایز ارزنده ای را اعطا خواهد شد

/ انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha