جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/ گاندی می گوید؛ اگر بخواهم هندوستان را از دست انگلیسی‌ها نجات دهم، باید سیره و منش یک نفر را در وجود هندوها تزریق کنم آن هم سیره سیدالشهدا حسین بن علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام هادی مافی، در مراسم عزاداری حسینی در مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام گفت: از زمانی که این لباس مشکی را تن ما کردند، از سن طفولیت تا امروز، این سوال در ذهن ما شکل می گیرد، چرا امام حسین(ع) قیام کرد، دلیل ها و فلسفه های زیادی هستند، مثل نماز، امر به معروف و نهی از منکر و.... ولی امام حسین(ع) برای قرآن قیام کردند.

وی افزود: انسان کامل تمام برنامه زندگی خود را از قرآن می گیرد، انسان کامل همان قرآن ناطق است، در تاریخ هرکس گفت قرآن بس است، گمراه است و اگر برگردد بگوید هرچه از اهل بیت(ع) به ما رسید بس است، آن هم گمراه است.

حجت الاسلام مافی بیان کرد: اگر بخواهیم امام حسین(ع) را معرفی کنیم باید بگوییم حسین بن علی(ع) امام بشیریت است، نه فقط امام شعیان؛ گاندی می گوید اگر بخواهم هندوستان را از دست این انگلیسی‌ها نجات دهم باید سیره و منش یک نفر را در وجود این هندوها تزریق کنم آن هم سیره سیدالشهدا حسین بن علی است. به عبارت دیگر اگر بخواهم هندوستان را نجات بدهم، باید حسینی اندیشند.

این مدرس حوزه بیان کرد:  روزی که سید حسن نصرالله در جنگ ۳۳ روز بر رژیم غاصب صهیونیستی پیروز شد، در مراسمی که به مناسبت این پیروزی گفت، «امروز رمز پیروزی لبیک یا حسین است».

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha