شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشییع پیکر  آیت الله راستی کاشانی درقم

حوزه/ پیکر پاک مرحوم آیت الله راستی کاشانی از علمای حوزه امروز در حرم مطهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم تشییع پیکر پاک عالم وارسته آیت‌الله راستی کاشانی از اساتید حوزه و یاران امام راحل امروز با حضور علما و فضلا و طلاب و مردم متدین قم برگزار شد.

پیکر پاک این عالم فقید از مسجد امام حسن عسکری(ع) با حضور علما و بزرگان حوزه از جمله آیت الله مقتدایی، آیت الله غروی، آیت الله نمازی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نمایندگان مراجع تقلید، سردار محسن رضایی و احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی به سمت حرم مطهر تشییع شد.

پیکر پاک این عالم وارسته پس از تشییع  بر روی دستان مردم و طلاب و اقامه نماز توسط آیت الله العظمی زنجانی در قسمت بالای سر حرم مطهر به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم شب اول این عالم وارسته از سوی رهبر معظم انقلاب، امشب در مسجد اعظم برگزار می شود.

مرحوم آیت الله «حسین راستی کاشانی» استاد برجسته حوزه علمیه قم از یاران دیرین امام خمینی(ره) و نماینده ایشان در شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال‌های اول انقلاب بود.

مرحوم آیت الله راستی کاشانی از نخستین روزهای نهضت، به جمع مبارزان پیوست و همواره با اطاعت از رهنمودهای امام خمینی(ره) به افشاگری ماهیت شوم خاندان پهلوی و تلاش برای استقرار نظامی اسلامی با بهره‌گیری از معارف اهل بیت (ع) می‌پرداخت.وی با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جزء فعالان این مجموعه شد و امضای او در زیر بسیاری از اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی که بر ضد شاه منتشر می‌شد، به چشم می‌خورد.
از دیگر فعالیت‌های وی در زمان رژیم شاه، سفر به آبادان، به نمایندگی از طرف امام خمینی(ره)، برای حمایت و پشتیبانی از اعتصاب کارکنان صنعت نفت بود. وی از کسانی بود که در مسجد دانشگاه تهران متحصن شد.
آیت الله راستی کاشانی همچنین  نماینده مردم تهران در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری بوده است.
آن مرحوم بیش از 50 سال در حوزه‌های علمیه قم و نجف تدریس داشت و شاگردان بسیاری را پرورش داده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha