پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مادر شهید

حوزه/ هرچند شوهرم و سه تا از فرزندان دیگرم را تاکنون از دست داده ام و تنها زندگی می کنم، ولی احساس می کنم محمد همیشه در کنار من است و نمی گذارد کوچکترین مشکلی برایم پیش بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، دریک روز گرم تابستان قرار بود به خانه یکی ازخانواده‌های معظم شهدا در شهر سر سبز نراق برویم، طبق هماهنگی به اتفاق معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر نراق زنگ خانه را زدم، درب خانه باز شد، خانه ای تمیز با حیاطی زیبا با باغچه هایی بزرگی که سراسر حیاط پوشیده از درختان انگور و میوه های متنوع بود، پله‌های خانه را طی کردم تا اینکه پیر زنی مهربان با قدی نسبتا خمیده و با لبخند معنادار بر روی لب به من و همراهان خوش آمد گفت.

 درس را رها کرد و راهی جبهه شد

جایی که او نشسته بود، چند قرآن بزرگ، یک کتاب مفاتیح، کتاب نوحه و سجاده ای پهن بود انگار او همیشه در حال راز و نیاز کردن با خداست، او مادری مهربان بود، که ازچهره اش مشخص است سختی زیادی کشیده و این روزها تنها زندگی می کند، اما تنهایی اش را با دعا، قرآن و یاد و مصیبت برای ائمه پر می‌کند.

او که خنده و تبسم از لبهایش جدا نمی‌شود، با لبخندی زیبا از دوران کودکی و اعتقاد فرزند شهیدش به ائمه اطهار(ع) و انقلاب، افزود : از شش فرزند پسری که دارم ، محمد به دلیل این که بسیار دین دار و با خدا بود از سال سوم راهنمایی جهت تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد.

مادر طلبه شهید محمد رمضانی، از جوان هیجده ساله اش که تقدیم اسلام و انقلاب کرده است گفت و اظهارداشت: زمانی که فرزندم در قم مشغول تحصیل درس طلبگی بود، به علت حمله صدام به ایران، درس را رها کرد و وارد جبهه های نبرد شد.

محمد از من می خواست برای شهادتش دعا کنم

وی، با بیان این که  فرزندم همیشه از من می خواست دعا کنم شهید شود، ابرازداشت : محمد پس از 40 روز حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، به آرزویش رسید و به شهادت رسید.

مادر شهید رمضانی با بیان این که محمد خیلی با خدا بود، نماز اول وقت و روزه اش اززمانی که خودش را شناخت ترک نشد، افزود: هرچند داغ این فرزند را در دل دارم، ولی خیلی خوشحالم که به هدفش که شهادت در راه حفظ اسلام و انقلاب بود، رسید .

محمد همیشه برایم مشکل گشا بوده است

وی، با بیان این که با گذشت 35 سال از شهادت فرزندم، محمد همیشه برای من مشکل گشا بوده، ادامه داد : هرچند شوهرم و سه تا از فرزندان دیگرم را تاکنون از دست داده ام و تنها زندگی می کنم، ولی احساس می کنم محمد همیشه در کنار من است و نمی گذارد کوچکترین مشکلی برایم پیش بیاید.

این مادر شهید، به نحوه برخورد شهید محمد رمضانی نسبت به دوستانش و کمک در خانه اشاره کرد و اظهارداشت: در دوران ابتدایی که مشغول تحصیل بود و من هم به شغل قالی بافی مشغول بودم، این شهید بزرگوار در پخت غذا ، جاروکردن  و خانه داری به من کمک می کرد و می گفت مادر اگر دختر نداری، احساس ناراحتی نکن، هرکاری داری بگو تا برایت انجام دهم.

مادر شهید رمضانی، با بیان اینکه محمد دردوران ابتدایی شاگرد نمونه بود، افزود: به محض اینکه ا زمدرسه می آمد جهت تامین خرجی زندگی پیش فردی به نام موسوی تا پاسی از شب درنراق کار می کرد.

مبادا به دلیل تنهایی و نبودن من غصه بخوری

وی، با بیان مهمترین خاطره شهید در زمان حضور در جبهه تصریح کرد: زمانی که درجبهه حضور داشت، همیشه به من زنگ می زد و می گفت اگر شهید شدم، مبادا به دلیل تنهایی و نبودن من غصه بخوری .

نام تمام فرزندانم را نام ائمه(ع) گذاشته ام

مادر شهید رمضانی، با بیان این که نام تمام فرزندانم را نام های ائمه(ع)  گذاشته ام و با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در جامعه و با توصیه به خانم ها نسبت به شوهرداری، افزود: اگر زنان امروزی راه خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را طی کننند و با همسرانشان سازگاری داشته باشند، هیچ موقع درزندگی به مشکل برخورد نمی کنند و  آمار طلاق بالا نمی رود.

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha