پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم ختم آیت الله راستی کاشانی در مسجد اعظم قم

حوزه / آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مرحوم آیت الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی، تجسم اخلاق و تواضع و از استوانه های حوزه و انقلاب بود گفت: این عالم ربانی و فقیه مجاهد علاوه بر تلاش خستگی ناپذیر در عرصه تحصیل و تدریس علوم دینی، در عرصه مبارزات سیاسی نیز همواره در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری حضور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله حسینی بوشهری، در این مراسم در سخنانی به تمجید از شخصیت آن مرحوم پرداخت و گفت: مرتبه انسان ها به وسیله مراتبی از علم و تقوا و زهد آنها مشخص می شود و علم در این زمینه از مهمترین عناصر شکل دهنده جایگاه انسان است.

وی افزود: علما پس از انبیا و ائمه دارای بزرگترین جایگاه در جهان خلقت هستند و تعابیر عظیم پیامبر و حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) پیرامون این مساله بیانگر اهمیت جایگاه عالم است.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: در آیات و روایات بسیار نسبت به اهمیت و جایگاه علم آموزی اشاره شده است و علمای اسلام در طول تاریخ همواره برای دفاع از مکتب تشیع ایستادگی کرده اند.

وی گفت: در روایات بیان شده است که برکات عالم از این جایگاه است که خیر او به جامعه می رسد؛ عالم در زمان حیات خود باید نقش آفرینی و تأثیرگذاری داشته باشد، عالم در کنار علم باید عمل و اخلاص داشته باشد؛ به همین خاطر است که بیان شده که یک عالم از هفتادهزار عابد بالاتر است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امام صادق(ع) بیان می کنند که این مراتب علما به این دلیل است که از عقیده جامعه مرزبانی می کنند و جلوی نفوذ دشمنان و شیاطین به فکر و عقیده جامعه و جوانان را می گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که حوزه های علمیه کانون و خاستگاه پرورش عالمانی بزرگ در طول تاریخ بوده است گفت: عالمان حوزه ما بدعت ستیز بوده و با بدعت ها مقابله می کنند.

وی گفت: این عالم ربانی و فقیه مجاهد علاوه بر تلاش خستگی ناپذیر در عرصه تحصیل و تدریس علوم دینی، در عرصه مبارزات سیاسی نیز همواره در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری حضور داشت.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: آیت الله راستی کاشانی از مبارزان سرسخت دوران طاغوت بود؛ ایشان که از استوانه های نظام اسلامی ما بود عمر خود را برای خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرد و یار روزهای سخت امام راحل بود.

وی گفت: آیت الله راستی کاشانی به تعبیر رهبر انقلاب عالمی جلیل القدر و مجاهد و یار امام و انقلاب بودند، ایشان یار روزهای تنهایی و غربت حضرت امام بود، این شخصیت نزد بزرگانی همانند آیت الله العظمی خویی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی، آیت الله حکیم، آیت الله شاهرودی و بزرگان دیگر بهره برده است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که رحلت این عالم مجاهد  و از اعضای مهم دفتر استفتا امام و رهبری بود برای حوزه های علمیه سخت و ناگوار است، عنوان کرد: مرحوم آیت الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی، تجسم اخلاق و تواضع بود.

وی اظهار کرد: ایشان  زمانی در نجف دارای کرسی درس و بحث و شاگردان زیادی بود، ولی با ورود امام به نجف خودش به درس ایشان رفت و شاگردانش را هم  در این درس همراه خود کرد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: ایشان جزء استوانه‌های انقلاب اسلامی بود و در درس و بحث و تحقیق، هیئت و کلام و فلسفه و منطق و فقه استاد و جزء ذخایر حوزه و کشور بود که متاسفانه ما قدر این ذخیره‌ها را کمتر می دانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha