شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​بگذارید اهل تسنن نیز در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شرکت کنند

حوزه/ دبیرکل شورای علمای شیعه با درخواست از دولت پاکستان خواست، شرایط امنیتی را به گونه‌ای تنظیم نمایند که تمامی مردم محلی از جمله اهل تسنن نیز قادر به شرکت در مجالس عزاداری امام حسین باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn، شورای علمای شیعه از دولت پاکستان خواستند پروتکل‌های امنیتی را به گونه‌ای تنظیم کنند که تمامی مردم محلی از جمله اهل تسنن پاکستان نیز قادر باشند در فعالیت‌های مربوط به ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) شرکت کنند.

حجت الاسلام عارف وحیدی دبیرکل شورای علمای شیعه در این باره گفت: از آنجایی که تهدیدات تروریستی با تلاش جمعی و از خودگذشتگی‌های ملت پاکستان از جمله همکاری داوطلبان غیرنظامی و ارتشی کاهش یافته است، مقامات محلی باید برگزاری عزاداری‌ها را ساده‌‌تر کنند.

این روحانی شیعه در ادامه افزود: اهل تسنن بریلوی و دیوبندی نیز مانند شیعیان همیشه مراسم عزاداری محرم را البته براساس باورهای دینی خودشان داشتند با این حال در 20-30 سال اخیر عده‌ای با اقدامات تروریستی سعی در ایجاد تفرقه و از بین بردن همدلی مردم داشته‌اند.

* ایثار امام حسین (ع) برای حفظ اسلام، عامل کلیدی وحدت میان مسلمانان بود

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت: از جان گذشتگی و ایثار امام حسین (ع) برای حفظ اسلام، عامل کلیدی وحدت میان مسلمانان بود. بزرگترین و جدی‌ترین توطئه علیه کشور (پاکستان) چند سال پیش در ماه محرم رخ داد، اما به تازگی مشخص شده که واقعه تروریستی مدرسه تعلیم القرآن در واقع یک توطئه شوم و نقشه پنهانی برای ایجاد هرج و مرج در منطقه راولپندی در پاکستان بوده است.

گفتنی است اشاره وی به حادثه تروریستی مدرسه علوم دینی تعلیم القرآن در راولپندی در روز عاشورای سال 2013 بود. در این حادثه تروریست‌های سیاه پوش به این مدرسه سنی‌ها در پاکستان حمله کرده و تقصیر آن را به گردن شیعیان انداختند درحالی که اخیرا اعترافات گرفته شده از عمال این حمله روشن ساخته که طالبان پاکستان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان اهل تسنن و شیعیان دست به چنین جنایتی زده‌اند.

دبیرکل شورای علمای شیعه در ادامه گفت: مسئولیت بخش‌های مذهبی از جمله علمای دینی این است که جا پای شخصیت‌های مذهبی چون حجت الاسلام ساجد نقوی، مرحوم قاضی حسین احمد، شاه احمد نورانی و پروفسور ساجد میر گذاشته و سعی در حفظ همزیستی دینی در جامعه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha