جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی نیا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی نیا گفت: امروز نه تنها بدنه حوزه وطلاب جوان بلکه همه اقشار جامعه باید با خاطرات روحانیون رزمی – تبلیغی حوزه در دوران دفاع مقدس آشنا شوند، لذا ثبت و ضبط خاطرات جانبازان و ایثارگران حوزوی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی نیا و برخی از معاونین و مدیران این دفتر، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و دیدار معاونین حوزه های علمیه با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان حوزوی، با حضور در بیت جانباز سرافراز حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین حسین نجد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، سلام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه را ابلاغ کرد.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه افزود: امروز حوزه نیازمند تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس است که طلاب و روحانیون نقش بسزایی در آن ایفا کردند.

وی ادامه داد: تعداد طلاب و شاهد ایثارگری که دارای پرونده هستند بیش از 2 هزار و 500 نفر است، البته امروز بسیاری از روحانیون معظم هستند که تاکنون نسبت به اعلام جانبازی و ایثارگری خود اطلاعاتی را ثبت نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به آمار شهدای روحانیت، گفت: حدود 4 هزار طلبه شهید در کشور داریم که آمار شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار جامعه بالاتر است.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه تصریح کرد: دفتر طرح و برنامه با حمایت امور ایثارگران معاونت تبلیغ حوزه باید بتواند جانبازان و ایثارگران حوزوی را شناسایی کند، خاطرات آنان را ثبت کنند و به نسل جوان حوزه معرفی نمایند.

حجت الاسلام  والمسلمین رجایی نیا بیان داشت: "شناسایی و معرفی چهره های برتر و اساتید ممتاز در جامعه شاهد و ایثارگر حوزه"، "پاسداشت سرمایه های ارزشمند علمی و اخلاقی جامعه"، "تجلیل از مجاهد و جایگاه علمی این عزیزان"، "بهره مندی از توانمندی های ذاتی و اکتسابی اساتید شاهد و ایثارگر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه"، "انتقال ارزش های والای اسلامی و انقلابی به نسل نواندیش انقلاب"، بخشی از وظایف امور ایثارگران و جانبازان حوزه می باشد که باید با حمایت سایر نهادها ودستگاه ها همراه باشد.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری نخبگان حوزوی بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: امروز جانبازان و ایثارگران حوزه همانند نخبگان علمی و فرهنگی حوزوی در جامعه تاثیر بسیاری زیادی می توانند داشته باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین رجایی نیا با بیان اینکه "مجاهدت" موثرترین درسی بود که از انسان های بزرگ آموخته می شود، گفت: امروز وظیفه ملی در جامعه ما ترویج "فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت پروری" است.

وی با اشاره به اینکه امروز برای حفظ مرزها جریان مجاهد پروری به عنوان یک اصل تلقی می شود، اظهارداشت: امروز مرزهای جغرافیایی به مرزهای فرهنگی تبدیل شده است.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه با بیان اینکه نیازمند ورود بیشتر فرزندان شاهد و ایثارگر به طلبگی هستیم، گفت: انتظار داریم اساتید شاهد و ایثارگر حوزه با بهره گیری از تجارب ارزشمند خود، ما را در معرفی راه های جذب جوانان شاهد به حوزه کمک کنند.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha